Vraagje over csr beëindiging.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

Vraagje over csr beëindiging.

#1 , 26 jun 2018 18:06

Hallo,

Mijn vraag is welke stappen men moet ondernemen om uit te stappen van csr,
nadat er een goedkeuring is gegeven door de rechtbank.(verleden week) Schuldbemiddelaar heeft nog niet met zijn
cliënten kunnen spreken om alles te bespreken rond financiën en heeft dus ook geen compromis kunnen maken met de
schuldeisers aangezien hij nog eerst met zijn cliënten moet zaken bekijken rond financiën.

Vraag is dus, welke stappen moet je nemen om eruit te stappen.
bijkomende vraag: Hoeveel kosten zou de schuldbemiddelaar kunnen aanrekenen aangezien hij net aangesteld is als schuldbemiddelaar.(verleden week).

Groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2018 19:54

Daar zal je met hem moeten over praten, en dit moet terug naar de arbeidsrechtbank, en alle kosten en intresten komen nu terug op u rekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#3 , 26 jun 2018 21:11

Maar er moeten toch stappen zijn die men kan ondernemen om vrijwillig uit te stappen?
U schrijft, praat met hem...
Als hij er niet mee akkoord gaat? Dan kan het toch niet bestaan dat men dan vastzit door een individu die "neen" zegt... Ja tuurlijk komen de kosten, interesten erbij.. Ook zou het op zich logisch zijn dat de advokaat plus minus 200 a 300 eur zou aanrekenen als kosten aangezien hij nog maar net bezig is. Maar wou het toch maar vragen hier.

Wat zijn dus de stappen? Met hem praten? Heb gehoord of gelezen dat men naar de griffie moet gaan.... Weet iemand de juiste stappen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2018 21:24

je zal een verzoekschrift moeten indienen bij de griffier dat je vrijwillig afstand doet van de CRS.

En de rechter moet dit dan aanvaarden, want dit is je recht..

Denk toch 2 maal na eer je het doet, je schuldeisers worden daar ook van verwittigd, en je bent niet meer beschermd voor deurwaarders..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#5 , 26 jun 2018 22:06

denlowie, bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ben van plan om een eigen zaak te starten binnenkort.
Daarmee dat ik er graag van zou willen uitstappen.
Ik ben eigenlijk met mijn vrouw niet voor honderd procent vrijwillig ingestapt.
Van het ocmw assistente die schuldbemiddelingen doet, heeft ons erin geluisd.
Wij hebben gezegd dat we nog moeten nadenken over crs en dat we het nog niet willen, en ze werd zeer overstuur en begon zeer negatieve zaken te vermelden..
ze heeft ons documenten laten tekenen na al haar ontploffingen,,, en ik en mijn vrouw waren voor een minuut gebrainwashed...

Beschermd tegen deurwaarders, hm..
van 1000 recensies lees ik 1 op 1000 een positieve en de rest allemaal negatief..

Ik geef dan liever mijn auto weg,, en de rest van de inboedel die wettelijk mag weggehaald worden dan dat ik JARENLANG moet leven als een CAVEMAN...
Het is natuurlijk de bedoeling dat ik de deurwaarders zelf zal betalen in stukken...
maar de deuwaarders moeten op deontologische wijze omgaan met de situatie die ik heb,, maar dat is voor later mss om hierover het te hebben.

Is er iets speciaals dat ik zou moeten weten over het indienen van een verzoekschrift?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jun 2018 08:49

Eigenlijk niet!

Stel zelf een brief op in tweevoud dat je een einde wil nemen van de CSR en gaat dit bij voorkeur zelf tot aan de griffie , ik weet niet maar er is mogelijk dat je wat euro's zal moeten betalen, vroeger was dit gratis, maar tijden veranderen.

Het enige wat ik je zou willen mee geven is.

Maakt een lijst met alle schuld eisers op!
Je stuurt een brief naar al die schuld eisers.op, en je vraagt begrip te hebben voor je situatie, en dat je een plan zal op maken en hun laten weten wanneer en hoe je dit gaat afbetalen.
Vraag hun ook om geen deurwaarders meer te sturen omwille van de kosten, en eventueel vraag je om hun schadebedingen te laten vallen, om zo sneller iedereen zijn centen te geven !.

Dit is dan net het zelfde werk als de wat de schuld bemiddelaar doet.

Als je dit goed aanpakt, zal het je dit lukken, en geen beloftes doen die je niet kan waar maken, liever een paar maanden langer dan beloftes doen van sneller en die je niet kan halen .

Laat het ons eens weten wat je gaat doen en zeker hoe de schuldeisers reageren, voor ons is dit hier belangrijk voor anderen te helpen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#7 , 27 jun 2018 22:48

denlowie,
Nogmaals bedankt voor je informatie.
Ik zal zeker updates geven hier ookal zal het waarschijnlijk ieets langer duren eer dat ik alles op het rijtje heb..
Als ik definitief uit csr ben, kan ik dan een lening aanvragen van de staat om een zelfstandige activiteit uit te voeren?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 jun 2018 06:12


Als ik definitief uit csr ben, kan ik dan een lening aanvragen van de staat om een zelfstandige activiteit uit te voeren?
Je kan en mag alles, maar wie gaat je een lening geven ? Dit is de grote vraag!

Als alle schulden betaald zijn, dan blijf je nog steeds 12 maanden op de zwarte lijst van de NBB, en zo lang je daarop staat zal het zeer moeilijk zijn om ergens een lening te krijgen.
Alle banken zijn verplicht om eerst de lijst te controleren eer ze u een lening mogen geven, en op deze lijst staan alle kredieten, zelfs kredietkaarten zoals visa
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#9 , 03 jul 2018 21:21

Ja dat kan ik goed begrijpen.
Deze maand (Juni) zal ik zien hoe dat het gaat en moest ik dan toch zien dat
het echt niet gaat dan zal ik de stappen nemen om uit csr te gaan en maak ik hier een update.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”