Beëindiging collectieve schuldenregeling

Lei
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Beëindiging collectieve schuldenregeling

#1 , 25 jun 2018 15:27

Gedurende een aantal jaren heb ik via hard werken en arm leven en een collectieve schuldenregeling al mijn schulden netjes afbetaald.

Dit werd door de arbeidsrechtbank bij vonnis bevestigd en de collectieve schuldenregeling werd correct afgesloten.

Na ruim een jaar na afsluiting komt de schuldbemiddelaar met een mail melden dat er fouten zijn gebeurd en er ten onrechte gelden van een ander Cliënt die bij hem in een collectieve schuldenregeling zit op de rekening van mijn collectieve is gestort.

De schuldbemiddelaar eist nu de bijna 4000 euro terug. In eerste instantie via mail nadien aangetekend. Hij dreigt met een procedure eerst door hemzelf , nadien schrijft hij dat door de andere partij zich zal verhalen op ons.

Kan hij dit zomaar doen? Ik ben in geen enkel vorm verantwoordelijk of aansprakelijk en had geen enkele zeggingsschap over het gebeuren. Nog heb ikzelf iets ontvangen. Kan er worden teruggekomen op het het vonnis van de arbeidsrechtbank die alle rekeningen definitief heeft goedgekeurd na het eindverslag van de schuldbemiddelaar.
Ik ben door het hele gebeuren niet meer in staat tot het betalen van wat dan ook. En een advocaat raadplegen is ook een zeer dure aangelegenheid die ik niet kan betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2018 15:34

Volgens mij zal hij dit niet kunnen.
Als hij een fout maakt zal hij dit moeten verhalen op zijn BA verzekering !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 25 jun 2018 21:41

Er is een eindvonnis op basis van het verslag en de rekening van de bemiddelaar.
Dus zijn zaak.
Als u een verzekering hebt met rechtsbijstand deze in kennis stellen.

Ik denk best niet reageren tot er een aangetekend schrijven komt en de schuldbemiddelaar dan doorverwijzen naar de arbeidsrechtbank.

Reclame

Lei
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2018 10:15

Hartelijk dank voor de reactie. Het bevestigd mijn vermoeden. Ondertussen ook via aangetekend schrijven dezelfde boodschap gehad met een verzoek om een voorstel te doen.

Het is duidelijk dat er fouten zijn gemaakt in de boekhouding waar ik niet verantwoordelijk voor ben.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”