stopzetting collectieve schuldbemiddeling

TB7130
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

stopzetting collectieve schuldbemiddeling

#1 , 11 jun 2018 13:14

Mijn vriendin zit in een collectieve schuldbemiddeling. Gezien de hoge kosten aan erelonen zou ze dit willen stopzetten. Er is reeds goedkeuring hiervoor vd rechtbank.
Het aangaan van een persoonlijke lening om deze op kortere tijd te willen afbetalen lijkt me de beste keuze. Kan het aangaan van een lening wel degelijk ikv deze collectieve schuldbemiddeling? Normaal mag je geen verdere schulden aangaan, maar infeite is de bestaande schuld verder afbetalen op eigen initiatief, dus geen verdere schulden maken... Zou dit een probleem vormen voor haar?
Zelf lening aangaan zal niet evident zijn denk ik, maar als een ander persoon mede kredietnemer is, kan dit geen probleem zijn veronderstel ik?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 11 jun 2018 13:32

Bij stopzetting CSR zullen de intresten ook te betalenzihn. Daar al eens aan gedacht?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jun 2018 14:11

En ook de kosten die zijn zeer veel groter dan de intresten.
En welke bank gaat je die lening geven, door het feit dat je in de CSR zit dan staat je hoogst waarschijnlijk op de zwarte lijst !

Niet zo simpel zou ik zeggen, tenzij de familie je helpt hierin !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#4 , 11 jun 2018 21:11

Ooit in een ver verleden heb ik ook iemand geholpen. De schuldbemiddelaar en zijn vrouw (Ook schuldbemiddelaar) hun handeltje draaide zeer goed op kosten van hun klanten.
Eruit gestapt en zelf afspraken gemaakt met de verschillende schuldeisers.
Dit is zeer goed verlopen, beter dan verwacht. Met een saldo van bijna 10.000 euro minder dan wat we ooit zouden moeten betalen via SBL.
Het kan dus wel goed aflopen, als je wat mondig bent en eerlijk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2018 21:25

Ja dit kan natuurlijk alles hangt af wie of wat je schuldeisers zijn
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#6 , 14 jun 2018 18:08

In bovenstaand geval had de SBL zoveel mogelijk schulden trachten op de lijst te zetten. Soms bedragen van minder dan 100 euro.
Per schuld kreeg hij natuurlijk een vast ereloon bedrag dat hoger opliep dan de schuld zelf.
Door de kleine schulden in een maal af te betalen waren alle partijen tevreden. Zeg nu zelf. iedere 6 maand vb 10 euro mogen ontvangen en dat 7 jaar elang.
Ook de banken zien liever een betaling van vb 2500 euro dan 7 jaar lang een klein bedrag.
En hun intresten kan je over discuteren. Gaat meestal goed en naar beneden.
Maar alles is in functie van wat het dossier inhoud en wat de schuldeisers willen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”