baas wil helpen met schuldenregeling

de schuldenaar
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

baas wil helpen met schuldenregeling

#1 , 10 jun 2018 22:12

beste adviesgevers

ik zit sinds 2 jaar in schuldbemiddeling
ik wil er zo graag vannaf zijn om met men vriendin te gaan samenwonen
nu heeft mijn baas mij voorgesteld dat hij het bedrag dat nog moet afgelost worden aan mijn schuldbemiddelaar wil geven , en als alles achter de rug is ik hem per maand terugbetaal met een vast bedrag van mijn loon
kan dit en wat zijn de addertjes ,
want zoals ik het op het moment zie , is het dan niet meer als een een kleine autolening die ik terugbetaal

alvast bedankt :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 12 jun 2018 09:20

met een vast bedrag van mijn loon
Voor zover ik weet kan je baas - zelfs niet met jouw goedkeuring - niet zomaar een bedrag afhouden van je loon.

Je kan uiteraard met je baas een overeenkomst opstellen dat hij je geld leent (om de CSR af te lossen) die je in schijven terugbetaalt.

Persoonlijk zou ik het niet graag hebben, in schulden staan bij mijn baas ... Als je 't zou doen, zorg dan alleszins dat alles goed op papier staat (en laat de overeenkomst nalezen, bvb hier ...)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 14 jun 2018 17:57

met een vast bedrag van mijn loon
Voor zover ik weet kan je baas - zelfs niet met jouw goedkeuring - niet zomaar een bedrag afhouden van je loon.
Dit kan zeker en vast, en ik denk dat dit bij de grotere bedrijven zelfs standaard toegelaten wordt.
Waar ik werk kan ik ook zomaar, zonder specialekes, een bedrag van 400 euro vragen, en dit terugbetalen in schijven van minstens 50 euro (automatisch afgetrokken van het loon, onder de netto-afhoudingen).

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 14 jun 2018 23:23

Als iemand serieus in problemen geraakte door vooral dan sociale problemen kon men op mijn werk zelfs leningen krijgen.
Buiten persoon en eventueel zijn diensthoofd en de HR dienst wist niemand dat.
Stond dus ook niet op loonbriefje.

de schuldenaar
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jun 2018 17:35

Bedankt voor de info
Hier kan ik wel al wat mee

Thx :)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jun 2018 17:52

Bij mijn laatste werkgever waren er ook mensen die bij den baas wat geleend hadden, de som die men overeenkwam per maand werd enkel afgetrokken van de overuren, en men zorgde dat hij nog genoeg overuren had als een extraatje , maar ja dit is meer dan 40 jaar geleden, en toen hadden we zo veel overuren als officiële !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”