Vriendin betaalt me niet terug..

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Vriendin betaalt me niet terug..

#1 , 10 jun 2018 17:51

Goede avond,

Ik zit in een behoorlijk lastige situatie...
In januari had ik de kans gekregen om 4x Tomorrowland tickets aan te kopen met camping erbij ter waarde van over de 1400 euro.
Ik belde gelijk een aantal vrienden op met de vraag of ze mee wilden gaan, die ik uiteindelijk ook vond.
Mijn rekeningnummer gaf ik door aan iedereen en vermelde erbij om zo spoedig mogelijk het bedrag van 365 euro te storten.
Goed en wel, na 1 maand kreeg ik van 3 vrienden mijn geld zoals het hoort terug, behalve van 1 persoon...
Elke maand kwam x met een ander excuus af... 'Ik betaal het de volgende maand want ik heb nu teveel rekeningen', na 2 maanden kreeg ik dan een eerste schijf terug van € 150. Terwijl het niet de bedoeling was om dit in stukken terug te betalen, maar ik was al opgelucht dat ik iets terughad van dit bedrag...
De tweede schijf kwam er pas in mei 2018 oftewel 4 maanden nadat ik de tickets gekocht had... Toen had x me amper € 50 gestort.

Nu een aantal weken terug was ik het beu om constant excuses aan te horen. Ik deelde mee dat x nu moest betalen want was het meer dan zat.
Krijg ik doodleuk een berichtje terug dat x niet meer mee wilde gaan & dat x de reeds betaalde € 200 'terugeisde' of dat ze anders stappen zou ondernemen.
Het probleem is dat een ticket van TML nu 1 maand voor het festival, niet meer geannuleerd kan worden, nog de naam van het ticket gewijzigd kan worden. In april 2018 had ik x nog voorgesteld of x het ticket weldegelijk kon betalen omdat het ticket toen nog geannuleerd kon worden, hiermee had men ingestemd dat men dit niet hoefde te annuleren. (heb hier bewijzen van op screenshots)

Nu zit ik dus met een verlies van € 165 en een ticket waar niemand iets aan heeft. Ondertussen heeft x zich teruggetrokken want x beseft dat men geen poot heeft om op te staan om stappen te ondernemen. Ik heb veel bewijsstukken (namelijk screenshots) waarmee x instemde om mee te willen gaan naar TML & de berichten waardat ik telkens vroeg wanneer er een betaling kon gebeuren met de vele excuses van x.

Kan ik hier nog iets op ondernemen?

Of beter gezegd, denken jullie dat dit zinvol is om nog stappen te ondernemen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Persoon x heeft me ondertussen ontvriend op Facebook & kan haar nog maar moeilijk bereiken. 1 les heb ik wel geleerd... Leen nooit zoveel geld uit aan een persoon waar je denkt dat het een 'vriend' is!!!

Groetjes,

Niels S.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 jun 2018 18:38

eerst aangetekend in gebreke stellen en terugbetaling eisen

verzoeningspoging via het vredegerecht, is gratis en als er een afspraak word gemaakt (is geen vonnis) is dit even kracht en opeisbaar zoals bij een vonnis

als voorgaande niet lukt dan kan u haar altijd dagvaarden voor de vrederechter, advocaat is op zich niet nodig, maar is de soep de kolen wel waard?

Jackrussell
Berichten: 701

#3 , 10 jun 2018 22:59

Kun je dat ticket niet verkopen? Dan speel je wellicht nog quitte. Voor € 165 naar de rechter stappen, lijkt me allerminst zinvol.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 jun 2018 23:47

Niet vergeten ook de wettelijke intrest aan te rekenen + de kosten van dagvaarding en aangetekend schrijven.
http://www.lexalert.be/nl/article/wette ... lt-in-2017

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2018 01:57

Bedankt voor jullie berichtjes!

Doorverkopen is jammer genoeg niet mogelijk aangezien alle tickets gepersonaliseerd zijn. Indien ze zien dat het identiteit niet klopt met het ticket, dan kunnen ze de toegang ontzeggen & niemand die dit risico wilt lopen natuurlijk. Heb mijn goed hart laten zien en heb de persoon in kwestie om 50 euro minder te betalen, ipv 165 --> 115 waardoor ik mijn geld grotendeels terug heb & zij haar ticket = win - win situatie. Hopelijk gaat ze hierop in, anders zal ik moeten bekijken om haar inderdaad in gebreke te stellen.

Jackrussell
Berichten: 701

#6 , 11 jun 2018 11:50

Dat verzwakt je positie alleen maar zo'n toegeving.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”