Afbetaling deurwaarder : dweilen met de kraan open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

Afbetaling deurwaarder : dweilen met de kraan open.

#1 , 07 jun 2018 08:16

Ik betaal maandelijks 25 € af op een bedrag van 800 € .Dit is afbetaald.Nu komt die deurwaarder met een afrekening van 700 €?Hoe kan dit??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2018 08:39

Uw verhaal is veel te summier om een deftig antwoord te krijgen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 07 jun 2018 08:53

Zal wel iets te maken hebben met inningskosten of zo.

Maak eens de berekening met 20€ kosten per deelbetaling...

Of dat nog moreel verantwoord is, is een ander paar mouwen :evil: :evil:

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 07 jun 2018 10:10

Ik betaal maandelijks 25 € af op een bedrag van 800 € .Dit is afbetaald.Nu komt die deurwaarder met een afrekening van 700 €?Hoe kan dit??
De deurwaarder zelf moet ook betaald worden. Met 25 euro per maand afbetalen kan dit wel eens oplopen (32 maanden!).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2018 10:28

De inningskosten of afkortingsrecht genoemd van een deurwaarder is niet gratis

er zijn er die 10€ rekenen tot zelfs 25€

Met je 25€ afbetalen kan je nooit effen komen, of het zal het 10 jaar duren !

De Regering is bezig om daar iets aan te doen, want menselijk is dit niet, maar wanneer dit is de vraag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 07 jun 2018 10:42

De inningskosten of afkortingsrecht genoemd van een deurwaarder is niet gratis

er zijn er die 10€ rekenen tot zelfs 25€

Met je 25€ afbetalen kan je nooit effen komen, of het zal het 10 jaar duren !

De Regering is bezig om daar iets aan te doen, want menselijk is dit niet, maar wanneer dit is de vraag !
Tja, wat is het alternatief? Deurwaarders gaan niet gratis werken en als afbetalen niet meer kan, gaan ze vaker beslag leggen op de inboedel. Ik weet niet of dat een verbetering is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jun 2018 11:09

Er ligt sinds januari een voorstel van minister Geens op tafel, wanneer de inningskosten het zelfde of meer is het schulden bedrag dat men dit gaat seponeren alleen bij mensen die onder de armoede grens zitten.

Het gaat toch niet op dat men voor 780€ er +4000€ gaat moeten betaald worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#8 , 07 jun 2018 11:13

Er ligt sinds januari een voorstel van minister Geens op tafel, wanneer de inningskosten het zelfde of meer is het schulden bedrag dat men dit gaat seponeren alleen bij mensen die onder de armoede grens zitten.

Het gaat toch niet op dat men voor 780€ er +4000€ gaat moeten betaald worden.
Maar welke deurwaarder gaat zo'n dossiers dan nog aannemen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 jun 2018 11:20

Geen !!
Dat men een wet stemt om deze speciale gelden het te doen innen via de belastingen, die zijn daar toch aanwezig, allez in de voormiddag toch.
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 07 jun 2018 11:23

Oei.

En als de belastingen het niet tijdig binnenkrijgen, dan gaat de vordering naar..... deurwaarder??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 jun 2018 11:37

Ja een cirkel, maar er gaan toch iets moeten gebeuren voor deze mensen , die hebben het al niet breed en dan nog kosten moeten betalen ? kom zeg er gaat zoveel centen naar ??????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#12 , 07 jun 2018 11:48

Ik dacht dat het voorstel was dat de inningskosten nooit meer mochten zijn dan het bedrag zelf. Dus 100 euro schuld = max. 200 euro betalen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 07 jun 2018 12:15


gaan ze vaker beslag leggen op de inboedel. .
Heb veel huisuitzettingen persoonlijk meegemaakt.Wat me soms opviel was dat hoeveel van die mensen, die eigenlijk niets meer hebben, dure zaken in huis hadden, die je eigenlijk niet zou verwachten van hen. Honderden, één maal zelfs meer dan 1000 Dvd's en meerdere dvd spelers, en TV's. Vele boeken, stapels stripverhalen, containers LEGO en/of Playmobil, meerdere dieren (honden, katten vogels, papegaaien en andere exotische dieren, enz ...)
Er zou voor die mensen een koopstop moeten komen, en/of intrekking van alle bankkaarten, en verbod op een lening.
Daar zouden ze meer mee geholpen zijn, dan met een afbetalingsplan.

mjers
Berichten: 1788

#14 , 07 jun 2018 15:59

Ja een cirkel, maar er gaan toch iets moeten gebeuren voor deze mensen , die hebben het al niet breed en dan nog kosten moeten betalen ? kom zeg er gaat zoveel centen naar ??????
Tja, en als die mensen nu eens beginnen om geen geld uit te geven die ze niet hebben?

Ik weet het, makkelijk gezegd en er zullen altijd wel uitzondering met externe factoren zijn.
Maar in Belgie worden de "zwakkeren" al héél goed geholpen.
Niemand werkt gratis, het enige alternatief is dat de belastingbetaler die kosten op zich neemt.
Maar dat zie ik nu eens niet zitten, ik betaal al genoeg voor de parasieten in deze wereld.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 jun 2018 02:44

De inningskosten of afkortingsrecht genoemd van een deurwaarder is niet gratis

er zijn er die 10€ rekenen tot zelfs 25€

Met je 25€ afbetalen kan je nooit effen komen, of het zal het 10 jaar duren !

De Regering is bezig om daar iets aan te doen, want menselijk is dit niet, maar wanneer dit is de vraag !
Zijn die bedragen per afbetaling? Kan je mij eens een concreet voorbeeld geven?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”