Afbetaling deurwaarder : dweilen met de kraan open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

Re: Afbetaling deurwaarder : dweilen met de kraan open.

#16 , 08 jun 2018 02:45

Een deurwaarder die een loonsbeslag legt kan die daarbovenop ook je inboedel buiten halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 jun 2018 07:40

Zijn die bedragen per afbetaling? Kan je mij eens een concreet voorbeeld geven?
Neem eens u geval !
op 1/01 betaal je 25€ waarvan 20€ inningskosten zijn voor de deurwaarder dan heb je maar 5€ af gekort.

De inningskosten(afkortingskosten) dit kan 10€ zijn maar ook zelfs 25€ zijn , naar gelang de dossier en naargelang de deurwaarder, die moet wel zijn personeel betalen om dit elke maand in te boeken en te controleren !

Snap je?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 jun 2018 08:00

Zijn die bedragen per afbetaling? Kan je mij eens een concreet voorbeeld geven?
Neem eens u geval !
op 1/01 betaal je 25€ waarvan 20€ inningskosten zijn voor de deurwaarder dan heb je maar 5€ af gekort.

De inningskosten(afkortingskosten) dit kan 10€ zijn maar ook zelfs 25€ zijn , naar gelang de dossier en naargelang de deurwaarder, die moet wel zijn personeel betalen om dit elke maand in te boeken en te controleren !

Snap je?
Nu begrijp ik het. Moet een deurwaarder dan niet aangeven hoeveel hij telkens aanrekent?? En die vijf € zou dus nog interest kunnen zijn?En is dit allemaal wel wettelijk?Op die manier verhoogd de deurwaarder opzettelijk de schuld.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 jun 2018 08:45


Nu begrijp ik het. Moet een deurwaarder dan niet aangeven hoeveel hij telkens aanrekent?? En die vijf € zou dus nog interest kunnen zijn?En is dit allemaal wel wettelijk?Op die manier verhoogd de deurwaarder opzettelijk de schuld

.
Wettelijk is dit zeker, zijn kosten moeten door u betaald worden !

Je mag hem dit vragen hoeveel hij daarvoor rekent, en hij zal je dit zeker zeggen

Je had beter bij een bank 1000€ geleend, er bestaan zo sociale banken waar je 500 a 1000€ kan lenen, dan had je ook kosten betaald maar veel minder.

De deurwaarder verhoogt niet de schuld, het bedrag word verhoogd doordat er kosten worden gemaakt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#20 , 08 jun 2018 09:25

Hangt er ook vanaf he, op bv. een fiscale schuld kunnen het ook interesten zijn die blijven doorlopen tot de laatste euro betaald is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 jun 2018 09:32

Een deurwaarder die een loonsbeslag legt kan die daarbovenop ook je inboedel buiten halen?
Ja, dit kan maar volgens de regels, men mag niet alles buiten hallen, je moet nog kunnen leven.

Als de kosten hoger is dan de geschatte opbrengst dan mag men ze niet buiten halen.

En ja voor 5000€ schuld mag men je auto van 40.000€ waard beslag op leggen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#22 , 08 jun 2018 09:36

Een deurwaarder die een loonsbeslag legt kan die daarbovenop ook je inboedel buiten halen?
Ja, dit kan maar volgens de regels, men mag niet alles buiten hallen, je moet nog kunnen leven.

Als de kosten hoger is dan de geschatte opbrengst dan mag men ze niet buiten halen.

En ja voor 5000€ schuld mag men je auto van 40.000€ waard beslag op leggen !
Zie dit dan gerust als een drukkingsmiddel van de deurwaarder om snelle betaling van uw kant te "forceren"

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 jun 2018 11:36

Hangt er ook vanaf he, op bv. een fiscale schuld kunnen het ook interesten zijn die blijven doorlopen tot de laatste euro betaald is.
Nee , het gaat niet over fiscale schuld. eerder schulden bij energiefacturen.En schulden die al 16 jaar lopen en dat om bedragen tussen de 400 a 300 € hoofdsom.Ik heb een deurwaarder die zeven jaar heeft gewacht en plots weer voor de deur stond.Met alle interesten als gevolg.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#24 , 08 jun 2018 11:39

Een deurwaarder die een loonsbeslag legt kan die daarbovenop ook je inboedel buiten halen?
Ja, dit kan maar volgens de regels, men mag niet alles buiten hallen, je moet nog kunnen leven.

Als de kosten hoger is dan de geschatte opbrengst dan mag men ze niet buiten halen.

En ja voor 5000€ schuld mag men je auto van 40.000€ waard beslag op leggen !

Dat begrijp ik. Maar , staat dat ergens in de wet beschreven?Ik heb een deurwaarder die bij beslag schreef dat de geschatte kosten ongeveer 700 € is. Maar wat ik heb is niet eens dat waard.Alles komt van de kringloop.Ik heb ook twee kinderen .Het volledig salon mag hij meenemen zegt hij.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#25 , 08 jun 2018 11:40

Een deurwaarder die een loonsbeslag legt kan die daarbovenop ook je inboedel buiten halen?
Ja, dit kan maar volgens de regels, men mag niet alles buiten hallen, je moet nog kunnen leven.

Als de kosten hoger is dan de geschatte opbrengst dan mag men ze niet buiten halen.

En ja voor 5000€ schuld mag men je auto van 40.000€ waard beslag op leggen !

Dat begrijp ik. Maar , staat dat ergens in de wet beschreven?Ik heb een deurwaarder die bij beslag schreef dat de geschatte kosten ongeveer 700 € is. Maar wat ik heb is niet eens dat waard.Alles komt van de kringloop.Ik heb ook twee kinderen .Het volledig salon + dressoir ( waar onze borden in liggen ) mag hij meenemen zegt hij.

puttemanp
Berichten: 613

#26 , 08 jun 2018 12:03

Het volledig salon mag hij meenemen zegt hij.
Klopt, op een stoel kan je ook zitten.

P.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#27 , 08 jun 2018 12:34

Ja 700€ kosten dit heeft hij snel hoor, met twee man dit komen halen met een verhuiswagen, dan de kosten van de veiling.
Dus je hoeft niks te vrezen wat je meubels betreft, en ze mogen nooit maar ook nooit iets van de kinderen mee nemen.

Maar zo ver gaat het bij u niet komen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 08 jun 2018 14:16

Wat me soms opviel was dat hoeveel van die mensen, die eigenlijk niets meer hebben, dure zaken in huis hadden, die je eigenlijk niet zou verwachten van hen.
My thoughts exactly. €800 moet je toch kunnen ophoesten door zelf iets van je inboedel te verkopen, niet? Zowat iedereen heeft een TV in huis, of zoals je zegt CD's en DVD's. Of een fototoestel of smartphone... Maar bon, we kunnen hier niemands rekening maken, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 08 jun 2018 15:55

. Maar bon, we kunnen hier niemands rekening maken, natuurlijk...
Tom dit mogen we hier zeker niet doen, je weet ik heb al veel zelfs zeer veel mensen geholpen met papierwerk bij een faillissement, wel je kan het zich echt niet voorstellen hoe sommige mensen ervoor staan, zonder inkomen een berg schuld door dat ze een vennootschap hadden waar het kapitaal niet volstort is,of zelf verantwoordelijk, maanden voor het faillissement al de buik riem toegehaald, al wat waarde had reeds verkocht, het OCMW die niks wil geven, en op straat staan en bij familie moeten gaan, want vrienden die hebben ze niet meer want er is geen geld meer, hier zijn er weinig tot geen mensen die dit ooit van dicht bij gezien hebben, ze verdienen hier allemaal goed loon, en er zijn hier bijna geen zelfstandigen, want die hebben hier geen tijd voor, die moeten werken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#30 , 08 jun 2018 16:22

en er zijn hier bijna geen zelfstandigen, want die hebben hier geen tijd voor, die moeten werken.
:roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”