Afbetaling deurwaarder : dweilen met de kraan open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

Re: Afbetaling deurwaarder : dweilen met de kraan open.

#31 , 09 jun 2018 05:51

Ja 700€ kosten dit heeft hij snel hoor, met twee man dit komen halen met een verhuiswagen, dan de kosten van de veiling.
Dus je hoeft niks te vrezen wat je meubels betreft, en ze mogen nooit maar ook nooit iets van de kinderen mee nemen.

Maar zo ver gaat het bij u niet komen !
De kinderen gebruiken een laptop voor school. Die mag hij niet meenemen dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#32 , 09 jun 2018 08:03

De aanrekening van bevel tot loonsbeslag is 265 € ??Is dit niet overdreven??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#33 , 09 jun 2018 09:19

265€ dit zijn officieele prijzen, een deurwaarder dit Kost meer dan een advocaat.

Alles wat van je kinderen is mag een deurwaarder dus niet in beslag nemen.

Wij weten niet wat en hoeveel schulden je heeft, maar zou je er soms niet aan denken om in de CSR te gaan?

Intresten en deurwaarders kosten vervallen!

Ga eens naar het ocmw en vraag wat je het beste doet, als de schulden zeer beperkt zijn kan het ocmw ook bemiddelen en dit is gratis.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#34 , 10 jun 2018 03:31

265€ dit zijn officieele prijzen, een deurwaarder dit Kost meer dan een advocaat.

Alles wat van je kinderen is mag een deurwaarder dus niet in beslag nemen.

Wij weten niet wat en hoeveel schulden je heeft, maar zou je er soms niet aan denken om in de CSR te gaan?

Intresten en deurwaarders kosten vervallen!

Ga eens naar het ocmw en vraag wat je het beste doet, als de schulden zeer beperkt zijn kan het ocmw ook bemiddelen en dit is gratis.
Wat is CSR? Ik heb 5 dossiers liggen bij deurwaarders.Meestal energiefacturen.Eéntje voor een ziekenhuisfactuur anno 2004 .

Bedankt dat jij me zo goede raad geeft

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#35 , 10 jun 2018 07:53

Wat is CSR? Ik heb 5 dossiers liggen bij deurwaarders.Meestal energiefacturen.Eéntje voor een ziekenhuisfactuur anno 2004 .

Bedankt dat jij me zo goede raad geeft
CSR is collectieve schulden regeling, dit moet je eigenlijk pas doen als de schulden meer dan 8 a 10.000€ bedragen, ik denk dat men je zou kunnen helpen bij het OCMW met een budget beheer, dit is gratis en zij schrijven je schuldeisers aan en die regelen dit dan via u rekening en op een een jaar ben je terug in orde met alles.
Ga eens naar het ocmw en praat eens met een sociaal assistent, die gaan je helpen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#36 , 10 jun 2018 08:40

Wat is CSR? Ik heb 5 dossiers liggen bij deurwaarders.Meestal energiefacturen.Eéntje voor een ziekenhuisfactuur anno 2004 .

Bedankt dat jij me zo goede raad geeft
CSR is collectieve schulden regeling, dit moet je eigenlijk pas doen als de schulden meer dan 8 a 10.000€ bedragen, ik denk dat men je zou kunnen helpen bij het OCMW met een budget beheer, dit is gratis en zij schrijven je schuldeisers aan en die regelen dit dan via u rekening en op een een jaar ben je terug in orde met alles.
Ga eens naar het ocmw en praat eens met een sociaal assistent, die gaan je helpen.
Die CSR had ik ooit .Maar die advokaat ( in Mol ) roomde eerst 4000 € af voor zijn werkingskosten.Ik kreeg voor mij en twee kindjes amper 125 € per week.Ik heb dat na twee jaar stop gezet omdat het niet haalbaar was.Nadien bleek dat hij heel wat rekeningen niet had betaald , zoals huishuur ed... In 2000 had ik ook eentje in aarschot , die storte gewoon alles terug op mijn rekening , ook vakantiegeld.Dus , er is een verschil tussen advokaten

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#37 , 10 jun 2018 08:45

Het is daarom dat je eens tot het ocmw moet gaan, want CSR is zeer duur, en 4000€ je dit is zoveel, hij moet voor zijn werk betaald worden , ieder telefoon van u naar hem kost je centen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#38 , 12 jun 2018 08:28

265€ dit zijn officieele prijzen, een deurwaarder dit Kost meer dan een advocaat.

Alles wat van je kinderen is mag een deurwaarder dus niet in beslag nemen.

Wij weten niet wat en hoeveel schulden je heeft, maar zou je er soms niet aan denken om in de CSR te gaan?

Intresten en deurwaarders kosten vervallen!

Ga eens naar het ocmw en vraag wat je het beste doet, als de schulden zeer beperkt zijn kan het ocmw ook bemiddelen en dit is gratis.
Wat is CSR? Ik heb 5 dossiers liggen bij deurwaarders.Meestal energiefacturen.Eéntje voor een ziekenhuisfactuur anno 2004 .

Bedankt dat jij me zo goede raad geeft
Moet een deurwaarder dan niet eerst nagaan of je wel in aanmerking komt voor loonbeslag.Ik wer maar part-time.Gisteren krijg ik een schrijven waarin hij verklaard dat loonbeslag niet haalbaar is en eist nu een afbetaling van 25 € .Dus die kosten die hij gemaakt heeft ( 265 € ) zijn onnodig geweesd

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#39 , 12 jun 2018 08:35

Voor een duidelijk antwoord te kunnen geven hoeveel inkomen heeft je zonder kindergeld dit telt nooit mee !

Hoeveel kinderen wonen bij u ,in ?

Dit is belangrijk om te zien hoeveel men je kan afhouden !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#40 , 13 jun 2018 08:18

Voor een duidelijk antwoord te kunnen geven hoeveel inkomen heeft je zonder kindergeld dit telt nooit mee !

Hoeveel kinderen wonen bij u ,in ?

Dit is belangrijk om te zien hoeveel men je kan afhouden !!
Hij wist dat ik alleenstaande ben met twee kinderen.En toch maakt hij die onnodige kosten.Ik heb hem gisteren gebeld.Hij stelde voor om rechtreeks de schuld te betalen aan de schuldeiser.Want dat heeft hij nog nooit gedaan.Hij wil dat ik eerst zijn kosten afbetaal.Zijnde 800 € , hoofdsom is 95 € .Na veertien jaar is dit opgelopen.

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#41 , 13 jun 2018 08:24

Dit is wat hij me schreef.

Verwijzend naar uw e-mail (dd.12/06/2018) inzake.

Het loonbeslag wordt opgevolgd in een apart dossier (M.ref.: BOD180016). Tot op heden mocht ik ingevolge het loonbeslag slechts één afkorting ontvangen ten bedrage van 91,06 euro. Het openstaande saldo van de uitvoeringskosten t.b.v. 265,27 euro werd opgenomen in de afrekening van 06/06 ll. De vakantiegelden, waarvan sprake in uw e-mail van hedenmorgen, mocht ik (nog) niet ontvangen.

U kan nog steeds rechtstreekse betalingen uitvoeren in dossier van het H.Hartziekenhuis (M.ref.: 7059301) zodat dit dossier in de positieve zin evolueert.

Voor wat betreft de betalingen via het loonbeslag in dossier BOD180016 dient een verdelingsprocedure te worden opgestart, hetgeen gebeurt zodra er voldoende beschikbare derdengelden voorhanden zijn.

Ik hield eraan u dit te melden.

Met vriendelijke groeten,

De gerechtsdeurwaarder

Wat bedoeld hij nu??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#42 , 13 jun 2018 08:32

Waarom ga je niet eens tot aan de sociale dienst van dit ziekenhuis ?

die 265€ van de deurwaarder die ga je toch moeten betalen, maar als je onvoldoende inkomen heeft kan men niks van loon beslag doen !
Dit hang af van je loon en het aantal kinderen ten laste.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”