Aanvraag lening

Andreenmieke
Topic Starter
Berichten: 7

Aanvraag lening

#1 , 04 jun 2018 15:18

Wij hebben een aanvraag gedaan ik en mijn vrouw voor min te kunnen gaan op onze rekening. Nu kijken wij op de nationale bank en dit staat blijkbaar al op onze lijst bij lopende kredieten. We hebben naar de hoofdbank gebeld en deze zegde ons dat er nog geen akkoord is gevallen en ze niet begrijpen waarom dit erop staat. De nationale bank zegde ons dat dit er alleen kan opstaan indien er al een akkoord is , of de bank een grote fout heeft gedaan. Dit kan toch zomaar niet he , die zetten u op de lijst en er is nog geen akkoord gevallen. Of wat ook kan zijn zegden ze dat het akkoord er is maar ze dit nog niet doorgegeven hebben , alhoewel onze eigen hoofdbank zegt dat er nog geen akkoord is. Vind dit toch niet kunnen. Nu moeten we nog een week afwachten zeggen ze. Heeft er nog iemand dit voor gehad aub , enzo ja hoe komt dit. Alvast bedankt voor iedereen die ons hiermee kan helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2018 15:42

Heb je naar de datum gekeken van wanneer dit op staat ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#3 , 04 jun 2018 17:34

Beetje vreemd, daar de meeste zichtrekeningen waarmee je onder nul kan stipuleren dat je minimum een maal per maand een positief saldo moet hebben.

Zulke overeenkomsten worden normaalgezien nooit doorgegeven naar de nationale bank.

Ik heb twee rekeningen waarmee ik onder nul mag (één voor 250€, de andere voor 1000€), en geen van beide zijn terug te vinden in mijn dossier bij de NBB.

Reclame

Andreenmieke
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 04 jun 2018 20:15

Wij hebben de aanvraag gedaan vrijdag en getekend en nu vandaag is dit erop gekomen. Heb ondertussen contact gehad met de hoofdbank en er is nog geen goedkeuring zegt hij en de nationale bank zegt dat zei dit niet erop zetten maar u bank zelf , en dit maar pas kan als de aanvraag is goedgekeurd. Heb dus terug gebeld naar onze bank en die zei dat er nog geen goedkeuring is en we nog een weekje moeten wachten ongeveer. En indien geen goedkeuring ze dit er binnen de maand terug af halen , want zelfs als het goedgekeurd is wij nog altijd moeten tekenen om dit bedrag vrij te krijgen. Dus snap niet dat ze dit al direct op u lijst zetten als je nog van niks weet. En als je dan belt zeggen ze om u niet druk te maken , dat het wel goed komt. Maar we staan blanco dus vind wel dat je u dan druk mag maken. Moesten ze dit doen bij akkoord ok dan maar toch niet als ze van niks weten nog niet. Waar zit de logica daarvan

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 04 jun 2018 20:40

Beste

Elke kredietopening die voldoet aan de wetgeving op consumentenkredieten komt daar op. Bij de meeste banken dus ook de debetlijnen op rekening. De vermelding komt er vanaf moment van aanbod, dus VOOR ondertekening krediet. Dit om te vermijden dat bij verschillende banken tegelijk kredieten worden aangevraagd. Elke bank is dan ook op de hoogte van lopende kredietaanvragen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”