Auto financiering betaling achterstand en beslaglegging op auto.

Mikael2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto financiering betaling achterstand en beslaglegging op auto.

#1 , 04 jun 2018 08:21

Beste, ik zit met een probleem van mijn auto. Hebt een auto gekocht met een auto lening en door dat ik beslag legging had op mijn salaris door de zelfde financiering instantie voor een andere lening kon ik van mijn auto niet meer op tijd betalen. Hebt daar dor een betaling achterstand van 3 maanden. Andere lening is nu afbetaald en nu willen ze dat ik mijn auto lening in een x moet afbetalen binnen een week aders komen ze die halen en zelf verkopen. Dat geld hebt ik echt niet om in een keer te betalen. Wat kan ik nog doen om verkoop te voorkomen? Hebt auto echt nodig om bij mijn werk te komen. Probeerde betaling plan te regelen maar die willen niet akkoord gaan. Ik wou anders in 2 keren afbetalen en ook daar gaan ze niet akkoord mee? Is er nog een andere oplossing in plaats van mijn auto te verkopen? Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, mikael

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 04 jun 2018 08:47

Weinig/niets aan te doen.
De financiële instelling mag inderdaad de lening in een keer opeisbaar maken bij een achterstal van 3 maanden of meer.
En door dat achterstal van 3 maanden staat u nu op de zwarte lijst van de kredieten bij de Nationale Bank van België, dus een andere lening ergens anders krijgen zal alvast de eerstkomende jaren onmogelijk worden.

Daar komt nog eens bij dat hoogstwaarschijnlijk de verkoopwaarde van de wagen lager gaat zijn dan het openstaande bedrag van de lening, dit openstaande bedrag zal u dan ook worden gevraagd van in één keer te vereffenen. Indien u dat niet kan betalen zal er weer een loonbeslag zitten aankomen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2018 09:09

Een occasie kopen van 500€ op autoscout, daar vind je er !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 04 jun 2018 12:18

Een occasie kopen van 500€ op autoscout, daar vind je er !
:evil: Maar dan wel handje kontantje.

U wou in twee keer afbetalen? Op welke ultrakorte termijn dan?

Hebt u ondertussen al een extra betaling gedaan (er is blijkbaar wel geld beschikbaar) ?

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 04 jun 2018 12:37

Heb je niemand die er vertrouwen in heeft dat je zal,terugbetalen die je het bedrag kan lenen? Wel de tering naar de nering zetten (hoe lastig ook) om de lening ook aan te zuiveren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”