afbetaling

cuypersgeert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

afbetaling

#1 , 30 mei 2018 09:47

Beste

Graag had ik even info willen hebben

Momenteel heb ik een Masterd card met optiline
met een reserve van 6500€

Toch kan ik steeds boven deze limiet gaan en geven ze steeds het bedrag opnieuw vrij .

Nu deze maand geven ze niets vrij en dien ik het bedrag boven het limiet ineens terug te betalen .

Ik kan dit echter niet in 1 keer

wat zijn de mogelijkheden wat ik kan doen ??

kan ik afbetalingsplan vragen ?? of

ik vindt zelf dat zij hier in fout gaan , een limiet is een limiet en waarom laten ze mensen hierboven gaan ??

kan je mij even toelichten ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2018 09:55

De grote vraag is wie is hier in de fout ???

U dat je krediet gebruikt die je niet contractueel mag gebruiken, of de bank die dit mogelijk maakt?

Ik ken niks van kredietkaarten daar ik daar 100% tegen ben, je verteer geen geld die je niet heeft zeg ik altijd.

Ik raad je aan om persoonlijk tot aan je bak te gaan om een regeling te treffen, want wanneer je daar mee in de problemen komt kan het gebeuren dat je kredietkaart foetsie is, en de open schuld ineens opeisbaar is, hoe ga je dit dan betalen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2018 10:10

Toch kan ik steeds boven deze limiet gaan en geven ze steeds het bedrag opnieuw vrij .
Hier ga je in de fout. het is niet omdat dit KAN, dat je het ook MAG.
Nu deze maand geven ze niets vrij en dien ik het bedrag boven het limiet ineens terug te betalen .
Waarschijnlijk ben je net iets te veel over die limiet gegaan, deze keer?
Ik kan dit echter niet in 1 keer
Zoals hierboven gezegd: stel je vooral de vraag waar je mee bezig bent? In mijn hoofd zou de rode alarmbel met ondertitel "collectieve schuldenregeling" al aan het afgaan zijn!
wat zijn de mogelijkheden wat ik kan doen ??
kan ik afbetalingsplan vragen ??
Neem inderdaad contact op met de bank en vraag wat uw opties zijn.
ik vindt zelf dat zij hier in fout gaan , een limiet is een limiet en waarom laten ze mensen hierboven gaan ??
Ze gaan helemaal niet in de fout, ze zijn gewoon "soepel". Waarschijnlijk zullen ze mensen uitzonderlijk wel toelaten een beetje boven de limiet te gaan, puur uit klantvriendelijkheid (zodat je op restaurant niet voor hebt dat je de melding krijgt dat uw limiet is overschreden, net als je je diner wil betalen). Maar ik kan me voorstellen dat ze dit wel in de gaten houden, en als klanten systematisch elke maand boven die limiet gaan en mogelijk ook eens proberen om daar serieus over te gaan, dat ze die dan wel een halt toeroepen.

Dus neem contact op met de bank om te kijken hoe je dit kan terugbetalen, en vraag je af of een creditcard wel een goed idee is voor jou. Als je steeds je limiet overschrijdt, zelfs in die mate dat de bank ingrijpt, vrees ik een beetje dat je niet héél erg goed om kan met zo'n credit card, wat op termijn voor nog meer problemen zal kunnen zorgen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

polk
Berichten: 437

#4 , 30 mei 2018 10:32

Bekijk de algemene voorwaarden van uw kredietkaart (waarmee u akkoord bent gegaan bij de ontvangst): wellicht is hierin gestipuleerd dat de kaarthouder de beschikbare gebruikerslimiet niet mag overschrijden. Als u dat toch doet, zijn de eventuele gevolgen voor u.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mei 2018 10:35

Er zijn hier mensen die voor zo een bedrag meer dan 6500€ in de CSR moeten gaan, als je het bedrag die je boven je limit zit dit zelfs niet kunt betalen in één maal, stel ik me toch de vraag hoe je die som ooit gaat kunnen terug betalen?
Ik vind dat mensen zoals u geen maar ook geen enkel krediet kaart zou mogen geven, en zeker voor geen bedrag van 6500€ , ik persoonlijk wist zelfs niet dat zo iets bestond, ik dacht altijd aan 1250€ maximum, ik heb dit jaren geleden ooit eens gelezen, maar 6500€ daar valt mijn broek af als ik dit lees en er nog boven gaan :roll: :roll:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mei 2018 10:59

Voor Gold en Platinum kaarten zijn limieten van €5000 tot €7500 niet uitzonderlijk. Maar inderdaad, dit soort kaarten moeten ze niet in handen stoppen van mensen die een overschrijding van een paar duizend euro niet probleemloos kunnen terugbetalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#7 , 30 mei 2018 23:37

Beste

Je hebt enerzijds een kredietkaart en anderzijds een kredietreserve voor 6500 euro.
Maandelijks doe je uitgaven let je kaart. Je krijgt daar een afrekening van. Je hebt dan 15 dagen tijd om die factuur te betalen. Indien je dat niet doet wordt de factuur betaald door je kredietreserve.
Aan jou om te zorgen dat je binnen die reserve van 6500 euro blijft. Als je in maand x op pakweg 6400 euro gebruik staat en je doet met je kredietkaart 2000 euro uitgaven, dan weet je dat je die zelf zal moeten betalen gezien reserve opgebruikt is. In jouw geval zou ik inderdaad je kantoor contacteren om de kredietreserve op nul te zetten en die 6500 euro via lening op afbetaling op 12 of 18 maand te salderen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 31 mei 2018 08:26

Ik ken niks van kredietkaarten daar ik daar 100% tegen ben, je verteer geen geld die je niet heeft zeg ik altijd.
Tot je auto het begeeft in het buitenland en je zonder kredietkaart geen vervangwagen krijgt, zodat je na één dag vakantie gerepatrieerd moet worden, omdat je in de middle of nowhere zit zonder vervoer. Als je iets altijd zegt, wordt het daardoor niet waar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 mei 2018 09:54

Tot je auto het begeeft in het buitenland en je zonder kredietkaart geen vervangwagen krijgt, zodat je na één dag vakantie gerepatrieerd moet worden, omdat je in de middle of nowhere zit zonder vervoer. Als je iets altijd zegt, wordt het daardoor niet waar.
Dit is het fabeltje van ?
Als je geen krediet kaart heeft kan je geen auto huren, een paar jaar terug in Spanje gaf ik 1000€ borg en ik had een huur wagen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#10 , 31 mei 2018 12:39

Denlowie

Kredietkaarten zijn een handig gebruiksmiddel. Ja, er zijn mensen die er ongezond mee omgaan. dat maakt het geen slecht middel. Een mes wordt door de overgrote meerderheid gebruikt om te eten. Door een paar om mensen te verwonden... laat ons de uitzonderingen en misbruiken niet tot regel verheffen. En er zijn inderdaad tal van verhuurbedrijven/hotels enz waar je zonder creditcard niet terechtkan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 31 mei 2018 12:50

Fabeltje zelf meegemaakt, Lowie. In Frankrijk, Limony. Cash kon ook niet. Dat is ook normaal : een kredietkaart geeft hun meer mogelijkheden als het misloopt. Dit was bij de merkgarage waar de kapotte auto stond. Alle verhuurders in de buurt gebeld (Spanje natuurlijk niet), maar geen schijn van kans. Terug naar huis dus, want de reparatie zou lang duren en we hadden nog geen inkopen gedaan : eerste dar in Frankrijk (13 juli, dus een snelle reparatie van de cilinderkoppakking kon niet. VAB heeft ook, zonder succes, geprobeerd een huurwagen te vinden, maar ook zij konden het niet. Snap niet dat ze niet naar jou gebeld hebben, als jij dat wel kan...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 mei 2018 12:52

Op mijne ouderdom zou ik ooit misschien nog een prepaid krediet kaart aanschaffen, ik heb een zoon die dit heeft voor aankopen op het internet.
Allez als dit nog bestaat, ik ga het een na zien bij mijn bank ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 31 mei 2018 13:05

Snap niet dat ze niet naar jou gebeld hebben, als jij dat wel kan..


.
Snap het ook niet,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#14 , 31 mei 2018 13:11

@ denlowie : :lol:

Je kan ook een kredietkaart nemen waarmee je niet in het rood gaat. Ik heb dat ook : geen problemen, geen interesten te betalen. In het buitenland (ik ga op vakantie naar Wales) betaal ik met Visa. Geen kosten (die heb je wel bij Bancontact afhalingen en zeker betalingen in het buitenland), interessante wisselkoers, bedrag wordt op het einde van de maand van je rekening gehaald, dus enkele dagen tot een maand gratis krediet, verzekerd bij diefstal en snelle vervanging,..... Je kan zelfs probleemloos een auto huren :-) Ik heb Visa meteen na bovenvermeld avontuurtje genomen en heb er geen spijt van. Ik begrijp dan ook dat veel mensen er een hebben, maar je moet ze, net als cash, voorzichtig gebruiken. In het rood gaan is krankzinnig duur, dus gebruik je ze nooit om geld te lenen "in het rood gaan" moet je vermijden, of zorgen dat het niet (per ongeluk bv) kan. Een kredietkaart kan dan ook besparend werken. Reclame van Visa ("interessante voordelen voor onze kaartgebruikers") gaat meteen de vuilnisbak in.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 31 mei 2018 13:13

Mijn zoon heeft een prepaid krediet kaart, dit zou ik misschien nog overwegen, ga eens zien op de website van de bank waar ik ben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”