schul den na 7 jaar schuldbemiddeling

Temmer1972
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schul den na 7 jaar schuldbemiddeling

#1 , 22 mei 2018 11:32

Geachte,

Mijn Advocaat (schuldbemiddelaar) zei me onlangs dat na 7 jaar(april 2020) al men schulden verdwijnen behalve Correctionele boete & men achterstand onderhoudsgeld klopt dit ? dus bij mij zou dit 17.000 euro(correctioneel) & 5000 euro achterstand (onderhoudsgeld) zijn .

Dus na 7 jaar in hun handen en geen leven te hebben moet ik starten met schulden (22.000 euro) kan dit?

mvg Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2018 12:56

Dit kan !
Correctionele boetes en onderhoud geld daar word nooit kwijtschelding voor gegeven, zelfs in de nieuwe wet van 1 mei 2018 staat dit zeer duidelijk !
En je weet na je CSR kan men 100% loonbeslag leggen voor onderhoudsgeld, bij de bescherming van loon is het onderhoudsgeld er uit gesloten !
Voor je boetes kan je ruime afbetaling plan krijgen !


Bij onderhoudsvorderingen kan er door de onderhoudsgerechtigde onbeperkt beslag worden gelegd. Deze zelfde rechten worden verleend aan de dienst voor alimentatievorderingen DAVO, die aldus bij de terugvordering op de onderhoudsplichtige van de door haar aan de onderhoudsgerechtigde betaalde berdragen, ook beslag kan leggen op onbeslagbare inkomsten en leefloon van de onderhoudsplichtige
Bron: elfri
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2018 11:30

Wellicht is het een goed idee om nu al te beginnen af betalen aan de boetes, want hoe langer je wacht hoe meer interest er wellicht zal bijkomen?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2018 11:36

Dus na 7 jaar in hun handen en geen leven te hebben moet ik starten met schulden (22.000 euro) kan dit?
Sorry voor het off topic bericht, maar stel uzelf toch even de vraag vanwaar die schulden komen. U doet hier alsof u groot onrecht aangedaan is, maar uiteindelijk hebt u zelf de schulden opgebouwd, en is de schuldbemiddeling een gunst naar u toe om te trachten u uit de schulden te halen. Zonder schuldbemiddeling had het er nog veel slechter uitgezien voor jou. Dus toch een beetje oppassen met bovenstaande uitspraak, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 27 mei 2018 20:18

Uiteraard kan dat ... de begunstigde van de alimentatie zijn met een grote waarschijnlijkheid uw eigen kinderen.
Ook daar kan een wettelijke intrest (en indexaanpassingen) van toepassing zijn.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”