Aanmaning na 4jaar

Meen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aanmaning na 4jaar

#1 , 15 mei 2018 14:47

Beste,

Onlangs kregen wij een aanmaning van 281,89€ + de kosten = 498,55€. Dit ging om een autolening. Blijkbaar stond er nog 281,89€ open als laatste bedrag. Wij waren er van uit dat onze wagen toen afbetaald was. Deze wagen is uiteraard nu al verkocht maar dit terzijde. Nu exact 4 jaar later krijgen we een aanmaning + de kosten. Hun uitleg was dat ze ons niet konden bereiken, ze hebben genoeg herinneringsbrieven gestuurd volgens hun maar wij hebben deze nooit ontvangen. Wij zijn dan ook 3 jaar geleden verhuist maar hebben wel nog een jaar onze post laten doorsturen waarvoor we de post betaald hebben voor deze service. Ze hebben ons bewijs door gestuurd van de post van "niet afgehaald". Maar als wij deze briefwisseling nooit ontvangen hebben kunnen ze ons dan deze kosten aanrekenen? En dat ze ons niet konden bereiken vind ik persoonlijk zever want ik ben zelfstandige en typ mijn naam in google en je komt direct bij mijn zaak uit. Het gaat om het bureau Intrum. Nu is het enorm moeilijk om nog op te zoeken wat we reeds betaald hebben voor onze autolening. Maar als zij zeggen dat er nog 281,89€ openstond wil ik dat gerust betalen maar de +200€ kosten voor iets dat wij zelf niet in handen hebben?

Zijn er hier mensen met beetje advies?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 15 mei 2018 14:58

gebeuren afbetalingen van een autolening niet via domiciliëring?

Meen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2018 15:12

gebeuren afbetalingen van een autolening niet via domiciliëring?
Toen kregen wij maandelijks factuur in de bus hiervoor.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 mei 2018 19:06

Controleer of je idd te weinig betaald hebt

Betaal desgevallend de eigenlijke schuldeiser waarvan je het geld leende
Laat die aangetekend weten dat je het openstaande bedrag betaald hebt (+ eventuele kosten van de oorspronkelijke schuldeiser, die ook voorzien dienen te zijn in je leningscontract.)
Dat u nooit herinneringen ontvangen hebt, ondanks jaar post nasturen na verhuis. Met een aangetekende zending komt dat normaal echt wel terecht.
Dat u probleemloos te vinden was op uw nieuwe adres, wat het incassobureau blijkbaar wel lukte.



Laat incassobureau weten dat u de oorspronkelijke schuldeiser betaald hebt, en van hen geen verdere communicatie wenst te ontvangen.

Als de extra kosten gemaakt zijn door het incassobureau: negeren.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 15 mei 2018 20:37

Beste

De bank moet u niet gaan zoeken. Juridisch zijn zij in orde als ze u op het laatst gekende adres berichten. het is niet aan de bank om uw adres via google of wat dan ook op te zoeken. Daarenboven zijn banken verplicht hun bestanden op basis van officiële identiteitspapieren aan te vullen. Het is aan de klant om zijn bank zijn nieuw adres mee te delen. Gerechtsdeurwaarders en incassobureaus hebben wel een machtiging om rijksregister te raadplegen en die gegevens als correct te gebruiken. Bank niet...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 15 mei 2018 20:43

Als firma of als particulier de autolening?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 mei 2018 21:33

Wat ik niet begrijp in deze zaak is dat je 4 jaar achterstallige betaling heeft en dat je niet op de zwarte lijst staat??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 mei 2018 08:17

Wat ik niet begrijp in deze zaak is dat je 4 jaar achterstallige betaling heeft en dat je niet op de zwarte lijst staat??
Wel dat snap ik ook niet want 3 jaar geleden hebben wij ons huis verkocht en een nieuw huis gekocht.

Meen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 mei 2018 08:20

Beste

De bank moet u niet gaan zoeken. Juridisch zijn zij in orde als ze u op het laatst gekende adres berichten. het is niet aan de bank om uw adres via google of wat dan ook op te zoeken. Daarenboven zijn banken verplicht hun bestanden op basis van officiële identiteitspapieren aan te vullen. Het is aan de klant om zijn bank zijn nieuw adres mee te delen. Gerechtsdeurwaarders en incassobureaus hebben wel een machtiging om rijksregister te raadplegen en die gegevens als correct te gebruiken. Bank niet...
Beste, deze autolening gebeurde via de garage zelf. Volgens ons was hij afbetaald dus was het ook niet nodig deze in te lichten van onze adreswijziging. Desondanks hebben wij wel een jaar onze post laten doorsturen van ons oud adres naar ons nieuw. Na dat wij dachten dat onze lening afbetaald was woonden wij nog een jaar op ons oud adres en dan hebben we nog 1 jaar onze post laten doorsturen. Dus in die 2 jaar hebben wij er niets van gehoord? Ondertussen zijn we al 4 jaar verder...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”