Aanmaning na 4jaar

Meen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aanmaning na 4jaar

#1 , 15 mei 2018 14:47

Beste,

Onlangs kregen wij een aanmaning van 281,89€ + de kosten = 498,55€. Dit ging om een autolening. Blijkbaar stond er nog 281,89€ open als laatste bedrag. Wij waren er van uit dat onze wagen toen afbetaald was. Deze wagen is uiteraard nu al verkocht maar dit terzijde. Nu exact 4 jaar later krijgen we een aanmaning + de kosten. Hun uitleg was dat ze ons niet konden bereiken, ze hebben genoeg herinneringsbrieven gestuurd volgens hun maar wij hebben deze nooit ontvangen. Wij zijn dan ook 3 jaar geleden verhuist maar hebben wel nog een jaar onze post laten doorsturen waarvoor we de post betaald hebben voor deze service. Ze hebben ons bewijs door gestuurd van de post van "niet afgehaald". Maar als wij deze briefwisseling nooit ontvangen hebben kunnen ze ons dan deze kosten aanrekenen? En dat ze ons niet konden bereiken vind ik persoonlijk zever want ik ben zelfstandige en typ mijn naam in google en je komt direct bij mijn zaak uit. Het gaat om het bureau Intrum. Nu is het enorm moeilijk om nog op te zoeken wat we reeds betaald hebben voor onze autolening. Maar als zij zeggen dat er nog 281,89€ openstond wil ik dat gerust betalen maar de +200€ kosten voor iets dat wij zelf niet in handen hebben?

Zijn er hier mensen met beetje advies?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 15 mei 2018 14:58

gebeuren afbetalingen van een autolening niet via domiciliëring?

Meen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2018 15:12

gebeuren afbetalingen van een autolening niet via domiciliëring?