schuld na scheiding

petjor
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schuld na scheiding

#1 , 14 mei 2018 21:55

In 2011 ben ik wettelijk gescheiden. Mijn ex-echtgenoot werd tegelijkertijd failliet verklaard. Bij het faillisement werd echter een gezamelijke schuld niet opgenomen (door onze eigen onoplettendheid) Hierdoor sta ikzelf op de zwarte lijst. Blijkbaar zijn er ondertussen intresten bijgekomen, maar ik werd hiervan niet op de hoogte gebracht door de schuldeiser. Mijn vraag is: hoelang blijf ik op de zwarte lijst staan? Wat als ik kom te sterven, moeten mijn kinderen hiervoor opdraaien ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2018 10:09

Mijn vraag is: hoelang blijf ik op de zwarte lijst staan?
Hangt af van de situatie. Kan gaan van 3 maanden tot een jaar na het afbetalen van de schuld.
Wat als ik kom te sterven, moeten mijn kinderen hiervoor opdraaien ?
Niet als ze de erfenis verwerpen. Als ze de erfenis aanvaarden, zullen zij deze schuld inderdaad overerven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”