Verzet mogelijk tegen kostenstaat advocaat door beschermde persoon?

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

Verzet mogelijk tegen kostenstaat advocaat door beschermde persoon?

#1 , 09 mei 2018 18:54

hi,
mijn vraag is kort,
ik als de te beschermde persoon, vind dat mijn advocaat nogal veel gevraagd heeft in haar kostenstaat.
Kan ik daar ergens ( eventueel via de vertrouwenspersoon) verzet tegen aantekenen?
Op die 3% van het inkomen, vrees ik het.
Maar kan dat op de andere kosten wel?
het schrijven van brieven aan 10€/stuk?
om te fotocopieren,faxen en telefoneren 150€
150€ buitengewone ambtsverrichting.
zonder die 3% is er 574€ +150€ buitengewone ambstverrichting gevraagd.
En het ergste is, als U mijn verhalen volgt, er bijna geen facturen betaald wordt, omdat zij het flauw excuus gebruikt van ik heb ze niet gekregen.
Tijd, dat er daar in die bewindvoering verandering in komt. want je zou haast denken, dat enkel de advocaat goed is met bewindvoering, maar niet de te beschermen persoon, omdat hij een maandloon/jaar naar de advocaat ziet verdwijnen :oops: .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 09 mei 2018 21:57

Beste

3 procent is standaard. Flauw excuus is enkel flauw indien ze de facturen bewijsbaar wel ontving. Ik kan evenmin facturen betalen als ik ze niet ontvang.
Een brief aan 10 € vind ik zeer matig geprijsd.
Graag enige verduidelijking...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 11 mei 2018 19:32

Die 3%, is dat op het netto inkomen? Die €574 vergoeding zou dan op een netto inkomen zijn van €19,133 p/j of €1594 per maand.

Dat lijkt op zich als geen extreem hoge vergoeding. Akkoord, het is nooit leuk om dat te betalen, zeker als je niet veel hebt, maar hoeveel werk zit daarachter? En ik ga er van uit dat dat inclusief BTW is? Dus moet je nog eens 21% aftrekken.

Ik heb van mijn notaris (en daarnaast ook een nog van een advocaat) anders wel al andere verhalen gehoord... van door de rechtbank aangestelde gevolmachtigden waar de advocaat privé kosten betaalde met gelden van mensen, of een wagen aankocht, of kunstwerken van de muur bij gedementeerden e.d. ging halen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”