Lenen na collectieve schuldbemiddeling

B1981
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lenen na collectieve schuldbemiddeling

#1 , 21 mar 2018 22:03

Beste,

Ik ben tot 12 april verleden jaar in collectieve schuldenregeling geweest. In die periode heb ik ook mijn huidige partner leren kennen en zijn wij ondertussen getrouwd. De collectieve schuldenregeling was dus alleen op mij en deze werd verleden jaar afgerond.

Toen werd mij verteld dat ik nog geregistreerd zou blijven op de zwarte lijst bij de nationale bank tem 12/04/2018.

Daar wij dringend aan een nieuwe wagen toe zijn heb ik eens navraag gedaan bij een bank of ik na 12/04 terug een met mijn partner kan lenen voor een wagen.

Het antwoord van de bank was dat mijn registratie bij de nationale bank véél langer dan 1 jaar na het einde blijft staan en dat ik dus niet in aanmerking kom.

Kunnen jullie me zeggen of dit klopt? Kan ik na 12/04/2018 niet zogezegd met een schone lei beginnen bij de bank?

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2018 07:38

Zo werk dit niet ikenk dat het tot julie zal duren eer je van de zwarte lijst zal zijn.
En dan zullen de banken niet in de rij staan om jully een krediet aan Julie te geven.
Dit zal jullie nog een tijd achter volgen hoor.
Het hangt soms ook af hoeveel schulden zijn kwijt gescholden .
De oude schuld eisers zijn daar niet altijd zo blij mee als er schulden kwijt gescholden word.
Maar ooit komt dit wel in orde
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”