collectieve en scheiding

lucasiaantje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

collectieve en scheiding

#1 , 16 mar 2018 19:07

beste leden ,

Heb een zeer vervelend vraagje ( voor mezelf toch ) , men echtgenote en mezelf zitten nu al 4 jaar in collectieve schuldenregeling ( 7 jaar) .
Beiden hebben ons inkomen en gaat tot op vandaag redelijk goed vooruit . Nog 3 jaar te gaan .
Maar we zitten momenteel op een dood spoor in onze relatie ( nog steeds onbegrijpelijk voor mij ) maar kan gebeuren .
Door omstandigheden is de liefde verdwenen bij men echtgenote en we weten allebei dat dit waarschijnlijk niet meer zal terug komen.
Nu om tot mijn vraag te komen , wat als we toch beslissen om aan de relatie een einde te maken en we elk onze eigen weg willen gaan .
Hoe zal dat verlopen met de collectieve zelf , hoe brengen we dat best aan de orde . We zitten bij ocmw voor de collectieve zelf .
Wat kan of zal dit allemaal teweeg brengen , gaan we beiden iets moeten zoeken van woonst ( wonen nog steeds samen ) , en wie of welke instantie zal ons daarbij kunnen helpen .
We willen natuurlijk niet van de schulden afzien maar ik heb geen flauw benul hoe dit verder moet .
Moet je een advocaat inschakelen ? Eerst es overleggen met ocmw bemiddelaarster zelf ?
Ben echt beschamend voor mezelf om dit hier te moeten vragen maar weet geen raad meer .
alvast bedankt
grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 mar 2018 19:30

Elk afzonderlijk of in één CSR?
Dan best opsplitsen van arbeidsrechtbank als OCMW dat niet ziet zitten.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”