geen recht op leefloon

demino
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

geen recht op leefloon

#1 , 15 mar 2018 22:24

beste,

ik ben 26 jaar zelfstandig geweest, en heb om die reden geen recht op stempelgeld.
ik ben naar het ocmw geweest om leefloon aan te vragen, maar omdat mijn adres bij mijn ouders staat en hun gezamelijk inkomen te hoog is, heb ik geen recht op leefloon, met andere woorden krijg ik 0 euro per maand.
ik zit in schuldbemiddeling en aangezien er geen inkomen is, kan de bemiddelaar de schuldeisers niet betalen.
wat kunnen hiervan de gevolgen zijn als de schuldeisers niet betaald worden en wat kan ik doen om toch leefloon te kunnen krijgen?
mijn adres ergens anders zetten is een optie, maar aangezien ik geen geld heb, kan ik niks huren en iemand vinden die zomaar mijn adres bij hem zet vinden, is ook niet evident

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 15 mar 2018 23:08

Zelfde probleem als uw andere vraag ... u kan inderdaad geen leefloon krijgen.
Het is niet de bedoeling dat de gemeenschap uw schulden betaald want dat zou inderdaad gebeuren als u leefloon zou krijgen.
Is raar maar is en vicieuze cirkel.
Misschien weet @denlowie een gerichter antwoord.

Best eens met
http://www.tussenstap.be/problemen/inso ... html?cat=2 ( zal vermoedelijk niet meerwerken)

http://www.dyzo.be/

demino
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 23:26

de bedoeling was niet om het leefloon te krijgen, maar omdat ze me gezegd hadden om mij aangepast werk te geven via artikel 60 , maar aangezien ik geen leefloon krijg, kan ik geen gebruik maken van artikel 60
ik zou dringend een operatie aan mijn rug moeten ondergaan, maar omdat er een revalidatieperiode van 4 maand is, heb ik die operatie al 8 jaar uitgesteld, omdat ik mijn zaak geen 4 maand kon sluiten
ik zou dan wat geld opzij kunnen zetten hebben, omdat een operatie toch ook wel wat geld kost.
ik soliciteer elke dag 3 a 4 keer voor werk, maar door mijn rugprobleem en elleboogprothese, is het niet simpel om een gepaste job te vinden
ik heb enkel gedaan wat de consulente van de vdab me had opgedragen
als ik via artikel 60 aan het werk kon geraken, kreeg ik een loon en kon ik mijn schulden daarmee betalen en niet met het geld van de gemeenschap

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 15 mar 2018 23:28

Dat is de vicieuze cirkel ik had beter kafkaiaanse geschreven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mar 2018 07:56

Vraag je faillissement aan en je bent van de schulden af en je krijgt elke maand een toelage van het faillissement verzekering
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”