Vrijgesteld van schulden

NeleG
Topic Starter
Berichten: 48

Vrijgesteld van schulden

#1 , 02 mar 2018 16:43

Beste,

In een ver verleden kocht mijn schoonmoeder samen met haar toenmalige echtgenoot een wagen aan op krediet. Enige jaren later gaan zij uit elkaar. De ex-partner nam de wagen mee, maar liet de facturen aan mijn schoonmoeder na. Zij weigerde die te betalen en heeft dat toen voor de rechtbank betwist. Via een vonnis werd zij vrijgesteld van betaling.
Nu zovele jaren later krijgt zij plots weer een aanmaning tot betaling omdat de ex-partner het krediet niet meer kan betalen. Mijn schoonmoeder heeft ondertussen een paar keer een herseninfarct gehad, waardoor ze niet meer goed bij verstand is en heel moeilijk kan communiceren. Het vonnis is onvindbaar.
Nu is mijn vraag of dit vonnis ergens kan opgevraagd worden en hoe we daar eventueel aan moeten beginnen, vermits we totaal geen informatie hebben over waar en wanneer?
Ik hoop hier een antwoord te kunnen vinden. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Nele Geudens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 02 mar 2018 23:36

Waar woonde uw schoonmoeder in dat ver verleden?
Echtgenoot dan is het de kamer die echtscheidingen deed van de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement van woonplaats echtelingen.
Zeker als het beschreven stond in het vonnis en dus ook later in een tweede bij betwisting.
Het is op de griffie dat men die info kan bekomen. Vermoedelijk niet telefonisch.
Was er geen notaris mee gemoeid die kan ook nog info hebben?

PS ook bij de gemeente heeft men in het 'boek' burgerlijke stand de gegevens bijgeschreven van de akte met plaats nr en datum.
Die kunnen in het Rijksregister met enkele muisklikken die gegevens op hun scherm krijgen.

Best elf schoonmoeder mee naar gemeente nemen. Anders een lastgeving laten tekenen waarin zij verklaart (zelf geschreven naam) aan persoon x dat die als lasthebber optreed voor het bekomen van de nodige info en documenten ( hier kan je ook schrijven voor bankzaken of volledige lastgeving)
Datum plaats en handtekening van personen - best met eigenhandig geschreven tekst gelezen en goedgekeurd.

Ben dat zelf enkele jaren geweest voor een aangetrouwde nicht ...en op het laatst zelfs in authentieke akte als wettig vertegenwoordiger. Net voor het verlijden van de verkoopakten is ze echter gestorven en hebben de erfgenamen niet ik die klus moeten klaren.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”