schuldbemiddeling

demino
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

schuldbemiddeling

#1 , 02 mar 2018 13:22

beste,

ik zit juist in collectieve schuldbemiddeling.
mijn ouders zijn rond de 80 jaar
als ze komen te overlijden voor de schuldbemiddeling ten einde is, ben ik hun enige erfgenaam.
het ouderlijk huis zou dan verkocht worden om naar mijn schuldeisers te gaan.
dit zou ik echt niet graag zien gebeuren
bestaat er een mogelijkheid dat mijn ouders mij onterven of het huis schenken aan mijn beide dochters, of zijn er andere opties?
ik heb aan mijn schuldbemiddelaar de vraag gesteld ofdat ik afstand kan doen van mijn erfenis, maar dit is niet mogelijk

weet er iemand wat we kunnen doen, zodat dit huis niet verkocht moet worden?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2018 13:26

En denkt u nooit eens aan je schuldeisers ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 02 mar 2018 16:39

Waar u op aanstuurt (om begrijpelijke redenen) is uw opzettelijke verarming opdat uw dochters "niets" zouden verliezen. Dit kan niet. Als de erfenis kleiner is dan de grootte van uw schulden dan gaat die volledig naar de schuldeiser(s). Als jij verwerpt moet de schuldeiser naar de rechtbank trekken om de aanstelling van een vereffenaar te vorderen die alsnog de schulden uit (uw deel van) de erfenis haalt. Als je verwerpt en uw deel van de erfenis gaat toch volledig naar de schuldeiser(s) zullen uw kinderen mogelijks successierechten moeten betalen op geld dat er niet meer is terwijl voor u deze niet betaalde successierechten uw schuld terug verhogen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”