maximale duur csr

sobebe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

maximale duur csr

#1 , 26 feb 2018 10:29

Hallo allemaal,

even kort mijn verhaal. mijn vrouw en ik hadden een hypotheek om een huis te bouwen. Op zich geen probleem totdat mijn vrouw haar ontslag kreeg na langdurige ziekte. Toen ze ook niet meer kon werken door haar toestand op dat moment begonnen de problemen om de hypotheek af te lossen. Daarbij kwamen ook nog de ziekenhuisrekeningen van ons tweede kindje die longproblemen had.
Op aanraden van een bevriende advocaat zijn we in csr gegaan zodat wij zelf ons huis konden verkopen en niet openbaar werd verkocht zodat onze schulden kleiner gingen zijn. Wij zijn in januari 2012 in de csr gestapt en werd ons huis toch openbaar verkocht einde maart van dat jaar. Toen ik de advocaat erop wees dat alle inbeslagnames vervallen bij csr zei deze dat dit niet zo was en eerder een gunst was van de notaris.
Nu hebben wij steeds alles betaald zoals het hoort. alle lonen gaan richting de advocaat. alsook verhoogd kindergeld, vakantiegeld,....... etc.
Nu hebben wij pas eind 2016 homologatie gekregen van onze schulden, waarin de advocaat 10 jaar csr vraagt vanaf 2016 wel te verstaan. Dit is dus van 2012 tot 2026. 14 jaar wat dubbel is van de maximale duur. tot tweemaal toe hebben ze ons geen leefloon gestort over verschillende maanden om te kijken "of we nog leefden" zogezegd. Ook heb ik mijn advocaat laten bellen waarop ze dan zeggen dat er geen problemen zijn. en vervolgens de achterstal bijna betalen.
Eerlijkheidshalve gaat het om een schuld van 120.000 euro door de verkoop van het huis natuurlijk. Deze is verkocht aan de prijs dat wij onze grond al hebben betaald. Dan kwamen ook nog eens de kosten van de openbare verkoop erbij.
in de eerste 4 jaar hebben ze 33.000 euro terug betaald van de schulden.

Nu is mijn vraag, kan dit allemaal zomaar. Wij moesten tekenen van de advocaat of ze dreigden ermee ons uit csr te zetten.
ik krijg 1800 euro leefgeld waar wij alles mee moeten betalen.
Laatst ook 6000 euro op hun rekening gekomen van achterstal kindergeld. Daar hebben wij van de advocaat geen bericht gekregen. En in hun "jaarverslag" stond dit er ook niet bij, waardoor ze dus een vertekend beeld geven aan de rechter.
14 jaar csr vind ik toch heel lang, en overal lees is dat de homologatie binnen het jaar dient te gebeuren waar zij vier jaar nodig hebben gehad.

kan dit zomaar? de rechtbank moet dit toch ook zien?
jaarlijks wel een afrekening van 2300 euro voor de advocaat.
om 1 keer in een jaar een overzicht te krijgen.

Advies en suggesties zijn welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
H. HEYLEN
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2018 11:40

Genk 27 februari 2018

Geachte mevrouw; geachte heer,

Een CSR mag maximum 7 jaar duren (art. 1675/10 Ger.W.). De wet van 26 maart 2012 heeft dat vastgelegd. Vroeger was het anders.

Heeft U uitdrukkelijk in Uw belang gevraagd die termijn langer te maken, dan kan de rechtbank dat eventueel goedkeuren. Dat lijkt me niet het geval.

Uw bericht heb ik aandachtig gelezen. Uw CSR lijkt mij in strijd met minstens 4 of 5 wettelijke bepalingen. Uw schuldbemiddelaar heeft overtuigend gehandeld in strijd met de deontologie. Vooropgesteld dat Uw schuldbemiddelaar een advocaat is. Hij/zij past evenmin de wettelijke bepalingen van art. 1675 Ger.W. toe is mijn mening. Dat gebeurt wel meer. U zal wensen zich hiertegen te verzetten wil ik aannemen.

Ik ben geen jurist maar ken de wettelijke bepalingen goed. Die heb ik me eigen gemaakt. Uit ervaring weet ik dat én schuldbemiddelaars én magistraten gewoontes/geplogenheden toepassen in plaats van ad-hoc wetgeving. Ik wens te helpen. Bel mij middels 089/621 613 of 0487 507 955. U kan me e-maillen middels hubert_heylen@outlook.com of hubert_heylen@yahoo.be. Ik zal aandachtig naar U luisteren. Spreid de gesprekken oover meerdere dagen en niet meer dan een half uur per dag AUB. Ik zal U graag bijstaan - binnen mijn mogelijkheden - bij de moeilijkheden die U ondervindt.

Graag Uw reactie. Met hoogachting. H. Heylen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”