Schulden expartner na 10j echtscheiding

BirgenC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

Schulden expartner na 10j echtscheiding

#1 , 19 feb 2018 12:24

Goeiemiddag,

Misschien kan iemand mij hier wat wijzer maken.

Situatie 2008:
Ik scheid van m'n ex-partner. Er is een gezamelijke kredietkaart (M-card) met een schuld op van 700€. Deze schuld is ten laste van m'n ex-partner en staat ook zo beschreven in de echtscheidingsakte, mede vermeld dat deze niet kan verhaald worden op mij, akte bekrachtigd door rechtbank.

Ik ontvang omtrent deze schulden geen verdere correspondentie meer.

Situatie december 2017:
Ik ontvang een brief vd nationale bank dat ik negatief gemeld sta (dus zwarte lijst). Na onderzoek bij m'n eigen bank blijkt dit aangemeld te zijn door 'BuyWay' die de schuldvordering doet voor de M-card. Na contact met BuyWay krijg ik de info dat de kaart nog altijd gebruikt werd en ondertussen het plafond van 2000€ bereikt is. De laatste aflossingen van 2017 zijn niet gebeurd, dus is dit gemeld aan NBB. Aangezien mijn naam nog op het contract staat, wordt ik ook gemeld aan NBB, desondanks ik nooit geen correspondentie ontvangen heb omtrent de oplopende schulden of betaalproblematiek.
Op uitdrukkelijke aanvraag ontvang ik een overzicht van het kaartgebruik: ex-vrouw betaalt een maandelijks bedrag van bv 300€ terug eind maand en haalt begin volgende maand terug die 300€ af en blijft zo aan het plafond van 2000€.

Ik bezorg aan BuyWay een kopie van echtscheidingsakte waar dus vermeld staat dat ik niet verantwoordelijk kan gesteld worden, maar dit zou niet geldig zijn.
Vorige week heb ik via een welwillend persoon bij BuyWay de kaart laten blokkeren en er kan geen nieuwe aangevraagd worden; dus kan het schuldbedrag enkel verminderd worden.

Ik sta dus voor zeker 1jaar negatief gemeld aan NBB, desondanks ik geen negatief saldo heb.

Iemand die weet hoe ik mijn naam kan zuiveren bij NBB en/of Buyway, of een gerichte oplossing?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2018 12:47

Het is 12 maanden NA dat de schuld vereffend is , dat men van de zwarte lijst kan komen.

Men zet je er snel op maar er vanaf komen is zo simpel niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”