Woonkrediet zwarte lijst

ChrisLauwreys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Woonkrediet zwarte lijst

#1 , 18 feb 2018 11:28

Hallo,

Binnen 6 weken zal mijn geregulariseerde schuld (kredietkaart) en jaar betaald zijn en dus van de zwarte lijst verdwijnen.

Het laatste jaar heb ik al aardig kunnen sparen en ik ben momenteel aan het uitkijken naar nieuwe woning (ik huur momenteel).

Voor het vlaamswoningfonds is de geregulariseerde schuld geen probleem zij kunnen terug lenen vanaf 3 of 6 maanden na regularisatie.

In beide gevallen voldoe ik dus een de eisen.

Met het beschikbare budget van het VW ben ik verder gaan zoeken en heb een woning gevonden.

Echter door de vele geintresseerden is de aankoopwaarde 5.000 euro te hoog geworden voor het VW.

Mijn vraag is nu, hoe zit het met die regel van 3/6 maanden regularisatie bij gewone banken?

Hanteren zij ook deze regel of zijn ze strenger?

Ik heb een bod uitgebracht met opschortende voorwaarde verkrijgen lening dus ik kan er nog wel onderuit maar ik zou dat huisje toch graag hebben...

Compromis ligt momenteel bij mij notaris ter goedkeuring als alles in orde is zal ik komende dagen gaan tekenen.

Binnen de 6 weken moet ik bewijs van weigering lening voorleggen dus 6 weken uitrekken tot ik van de lijst ben zal ook wat krap zijn.

Enige tips?

Mvg,
Chris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 18 feb 2018 12:05

Een reguliere bank is veel strenger. Hoewel je van de zwarte lijst bent, houden zij er een eigen register op na. Tot 1 jaar blijf je 'geseind'. Ook na die periode van een jaar zal je meestal meer garanties moeten geven dan iemand die nooit op de zwarte lijst gestaan heeft.

Nu eerlijk gezegd, als 5000 al een probleem is, zou ik er niet aan beginnen.

P.

ChrisLauwreys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2018 12:08

Hallo,

Ja dat is een probleem want ik heb enkel 20.000 euro in handen voor de vaste kosten.

Kan iedereen tegenwoordig zomaar 25.000 bovenhalen aan eigen middelen?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 18 feb 2018 12:40

is er geen regeling te treffen met de verkoper ?

ChrisLauwreys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2018 12:48

is er geen regeling te treffen met de verkoper ?
Hallo,

Geen idee, nog niet over nagedacht.

Wat voor een regeling kan dat zijn?

Mvg

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#6 , 18 feb 2018 20:56

Beste

Als bankier kan ik je zeggen dat je op deze wijze geen valabel antwoord zal krijgen op je vraag. Een bank baseert zich op verschillende elementen.
Kredietwaardigheid en historiek, inkomen (hoogte en stabiliteit ervan), lasten, totale uitgaven en eigen inbreng...
Het enige zinvolle antwoord zal u krijgen als u een paar banken bezoekt en hun analyse van het dossier met kennis van zaken hoort.

De 'vele geïnteresseerden' zou ik toch met een korreltje zout nemen. Als ik als verkoper veel gegadigden heb aanvaard ik geen aankoop onder opschortende voorwaarden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”