Vroeger csr beëindigen

trieste vader
Topic Starter
Berichten: 142

Vroeger csr beëindigen

#1 , 17 feb 2018 19:18

Even kort schetsen. Ik zit een kleine 2 jaar in csr. Alles is goed verlopen naar mijn mening. Nu zit ik op het einde van deze maand aan het totale bedrag van mijn resterende schuldenlast op mijn rubriekrekening plus ongeveer een 1000 euro. Mijn eerste kosten van mijn schuldbemiddelaar waren ongeveer een 1350 euro. Deze zijn reeds betaald. Mijn dossier bestrijkt 9 schuldeisers en zou normaal lopen tot maart 2019 over een tijdspanne van 2,5 jaar. Nu heb ik een paar vragen.

1 gaat mijn schuldbemiddelaar mijn schulden automatisch vroegtijdig betalen als er genoeg op de rubriekrekening staat voor mijn schulden plus zijn kosten of moet ik hem dit vragen?
2 hoeveel zouden mijn resterende kosten voor hem zijn ongeveer?
3 kost het mij extra om de csr vroegtijdig af te betalen?
En
4 hoe lang duurt het einde van deze procedure ongeveer.


PS: dit betreft een csr dossier van in België gestart in 2016.

Moest iemand nog bijkomende vragen hebben zal ik deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
deleest
Berichten: 6

#2 , 01 mar 2018 17:51

De grootste hoop van de schuldbemiddelaars zijn dieven en meestal advocaten die aan de balie niet aan de bak komen. Het enigste waar deze op uit zijn is, zich verrijken op de miserie van ander.
Ik zelf beheer en manage het budget van een goede vriend des huizes.
In 2012 was ook hij CSR gegaan. Maar daar heeft hij heel veel problemen mee gehad. Eind vorig jaar heeft de schuldbemiddelaar de schuldbemiddeling zelf stopgezet via de rechtbank daar ze geen gelden meer ontving (bewust gedaan natuurlijk).
Zelf hebben we dan een advocaat bij de hand genomen en nog voor dat de CSR de stopzetting kon indienen. Zelf de stopzetting gevraagd.
Je kan altijd de CSR stopzetten wanneer je maar wil.
Half januari is door de rechtbank de stopzetting aanvaard. Natuurlijk komen dan opnieuw de schuldeisers op de proppen. Echter had ik dat reeds op voorhand goed uit gewerkt. Brieven naar schuldeisers waren reeds opgemaakt op voorhand.
De persoon in kwestie heeft op dit moment 13 schuldeisers, 13 achterstallige betalingen en 7 basis betalingen.
Van de schuldeisers hebben er zich nog maar 5 van zich laten horen (dit zijn wel de grootste schulden) en de rest wordt momenteel gebufferd op een spaarrekening. Van de momenteel 5 schuldeisers waar zonder problemen een verder afbetalingsplan is uitgewerkt.
Nu een antwoord op jou vragen
1) Nee de schuldeiser gaat nooit sneller gaan terug betalen, anders verdiend hij er niks meer op.
2) De schuldbemiddelaar vroeg 75€ per maand, maar dat verrekende ze telkens op einde van het jaar
3) Kost je niks extra's maar de schuldbemiddelaar gaat dat niet toelaten
4) Tussen de 5 en de 7 jaar

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”