schuldbekentenis bij csr

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

schuldbekentenis bij csr

#1 , 23 jan 2018 13:06

Ik zit momenteel met zo'n 85.000 euro schulden en buiten uit, heb ik 3 jaar geleden bij een schuldeiser van 600.000 euro een schuldbekentenis getekend waarbij ik vanaf dan eeuwig maandelijks 600 euro verschuldigd ben ... ik werk me sinds toen kapot (2 jobs) en kon mits veel krabben en rekenen alles nipt betaald krijgen ...
My Trusto heeft mij CSR als enige oplossing geboden, en ik krijg het ook steeds moeilijker om alles betaald te krijgen.
Mijn vraag is : vervalt die schuldbekentenis ook DEFINITIEF na 7 jaar CSR ???
Zo ja overweeg ik eventueel wel, ondanks ik besef dat het keihard is 7 jaar lang met zo'n 50 euro per week voor eten/drinken.
Die schuldbekentenis is getekend tegenover een naamloze vennootschap, die zopas de werkzaamheden heeft beeindigd en waarvan de zaakvoerder 75 jaar is en geen kinderen heeft ... Er volgt ook zeker geen verkoop van deze vennootschap.
Of kan ik hier misschien hopen dat deze vennootschap officieel wordt stopgezet ?? De vennootschap enkel nog laten bestaan enkel voor mijn maandelijkse 600 euro lijkt me ook zot want anders moet hij ook kosten jaarlijkse neerlegging resultatenrekening, vennootschapsbijdrage, boekhouder enz ... blijven betalen !
Maar mijn grote vraag is dus : vervalt die schuldbekentenis ook na 7 jaar csr ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2018 15:04

Heb je die aangegeven als je in CRS ging ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2018 15:21

ben nog niet in CSR maar overweeg het dus, ter vervollediging : ben particulier en bijna 53 jaar. Of ik in CSR ga, gaat afhangen van het feit of die schuldbekentenis ook stopt na 7 jaar ...
Zo niet, in plaats van de 2 jobs die ik nu doe, kan ik dan beter stoppen met werken en iets gaan huren met waardeloze inboedel, ik zou 1330 euro overhouden na beslag op werkloosheidsvergoeding zolang die rond de 1500 euro ligt en houd ik meer over per maand dan bij CSR, een kei kan men niet stropen

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2018 15:30

Alle schulden van voor het vonnis van CSR kan de rechter wegvegen en dit kan nu reeds na 5 jaar in plaats van 7 jaar..!
Op één voorwaarde dat die schulden niet van een faillissement afkomstig zijn.

In het CSR kan men GEEN schulden van een vroegere faillissement mee nemen !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2018 09:46

ben gisteren mijn situatie gaan uitleggen op het OCMW (zie mijn schuldenberg hier boven aan uitgelegd in mijn 1e post), en zij zeggen dat het nooit zeker is dat de CSR stopt na 7 jaar en dat alle schulden dan worden kwijt gescholden, zeker daar ik zo'n schuldenberg heb ...
Hun uitleg was : "dat zou gemakkelijk zijn, dan maakt iedereen maar een hoop schulden want op 7 jaar zijn we toch van alles af, olé ..."

Dit doet me natuurlijk nog meer twijfelen om in CSR te gaan !
Kan nu kiezen uit 3 dingen :
1. in CSR gaan en 7 jaar afzien met een 50 euro per week
2. blijven kapot werken met mijn huidige 2 jobs en daarmee net overleven maar ook nooit alles afbetaald krijgen.
3. daar ik toch geen bezittingen heb, niet meer gaan werken en 1300 euro werkloosheidssteun ontvangen, waarmee ik meer dan 50 euro per week leefgeld overhoud na betaling van mijn huur en elec/gas/telenet ... Dus met niets doen hou ik méér over dan nu met mijn 2 jobs of CSR ...
Ik ga dit weekend moeten beslissen welke van deze 3 opties ik ga nemen, dus raad/tips van jullie is zeer welkom, waarvoor dank al trouwens !!


Ik heb nu nog nergens schuld, maar binnen 14 dagen wel, want dan wordt het kiezen tussen lening én visakaart betalen, of de huur betalen, maar beiden gaat dan niet en heb ik voor de 1e kaar in mijn leven niet genoeg geld om alles tijdig te betalen... Welk betaal ik het beste van de 2 ??? Wie zit het snelste achter je aan, de bank of de verhuurder ??
Ik denk de bank, maar op lange termijn gezien hou je beter je huisbaas tevreden denk ik.
Ben nu 53 jaar en particulier, en buiten een klein autootje van 18 jaar oud bezit ik niets van waardevolle dingen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jan 2018 09:51

Dit is juist, op CSR staat eigenlijk nooit een eind datum op dit is geval per geval dat de rechter beslist hoelang je daar in zit, bij schulden van een faillissement dus na 6 maanden na het vonnis kan nooit een datum zelf op staan .

De meeste CSR zijn nu toch 5 a 7 jaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jan 2018 19:19

Ik krijg alles niet meer betaald met mijn 2 jobs, dus zal in CSR moeten gaan en 7 jaar afzien met waarschijnlijk een 50 euro per week.

Ik heb nu nog een 150 euro cash, en krijg mijn saldo loon rond 8 februari. Daarmee wordt het kiezen tussen welke van deze 3 betalingen ik ga doen, ik kan er maar 1 doen met mijn saldo loon :
1. lening én visakaart betalen
2. huur betalen
3. ziekenfondsbijdrage, hospitalia, autotaks en schoolreis zoon

Welke van deze 3 betalingen doe ik het beste ??
Ik denk de bank, maar op lange termijn gezien hou je beter je huisbaas tevreden denk ik.
Ben nu 53 jaar en particulier, en buiten een klein autootje van 18 jaar oud bezit ik niets van waardevolle dingen.

Ga ik het beste CSR zelf aanvragen op de arbeidsrechtbank, of via het OCMW ?? Krijg ik via het OCMW dan misschien ook toestemming voor de voedselbank ??
Aanvraag CSR nu al doen of wachten tot 8 februari ??? Hoe snel kan een CSR in werking treden ??
Vanaf wanneer kan ik beslag op goederen verwachten ??
Heb enkel nog een laptop, tv en autootje van 18 jaar.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#8 , 29 jan 2018 14:58

Lees deze pagina eens, en kijk naar het beslagrecht helemaal onderaan.

http://www.elfri.be/collectieve-schulde ... ijd-gelijk

Ik zou uw huur betalen. De banken en de anderen die gaan niet direct vies gaan doen als je eens 1 keer te laat betaalt.
Maar dan komt er wel een dubbele betaling uiteraard de maand erop.

Ziekenfonds kan je in stukken betaalt. Hospitalisatie meestal ook per maand.
En scholen zijn meestal ook begripvol voor ouders in slechte financiële papieren.

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 jan 2018 21:03

Lees deze pagina eens, en kijk naar het beslagrecht helemaal onderaan.

http://www.elfri.be/collectieve-schulde ... ijd-gelijk

Ik zou uw huur betalen. De banken en de anderen die gaan niet direct vies gaan doen als je eens 1 keer te laat betaalt.
Maar dan komt er wel een dubbele betaling uiteraard de maand erop.

Ziekenfonds kan je in stukken betaalt. Hospitalisatie meestal ook per maand.
En scholen zijn meestal ook begripvol voor ouders in slechte financiële papieren.
Dank je ! Lijkt me inderdaad de beste oplossing nu ...

Ik heb vroeger al zeker 10x de tekst gelezen "bescherming van het beslagrecht vaak beter dan CSR" omwille van het kunnen blijven beschikken over uw niet beslagbaar loon ... Ik ben van Limburg en de tekstschrijver uit Oudenaarde lijkt me een beetje te ver om mij te vertegenwoordigen ...
Voordeel lijkt mij dat je nog een beetje vrijheid hebt en vooral iets meer leefgeld overhoudt, in mijn geval is er 1330 euro niet beslagbaar en na betaling van huur hou ik 600 euro over voor nutsvoorzieningen en eten/drank, meer dan het leefgeld bij CSR. Ik ben trouwens volop op zoek naar een goedkoper huurpand zodat ik nog iets meer per maand kan overhouden.
Nadeel dat je schulden blijven verder lopen, in mijn geval langer dan 7 jaar ...

Zijn er veel advocaten te vinden die "deze bescherming van het beslagrecht" willen verdedigen voor een client ???

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”