Schuldbemiddeling en nog een resterend bedrag aan ex partner die in een hypotheek stonden

EvanAssenderp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schuldbemiddeling en nog een resterend bedrag aan ex partner die in een hypotheek stonden

#1 , 12 jan 2018 16:18

Hallo,
Ik heb een vraag.
Mijn ex partner heeft het huis over genomen.
En moest mij nog een bedrag.
Dit was vastgeled in een hypotheekaire iets door de notaris. (en heb hier documenten van)
Hij heeft zoveel schulden dat hij het huis heeft moeten verkopen.
Nu is al het geld naar de bank gegaan.
Maar mij werd gezegd dat ik op dezelde hoogte als de bank stond en dat mijn geld niet kan kwijtgescholden worden.
Toch heb ik geen geld hiervan gezien en is er een overleg van de schuldbemiddelaar naar ons gekomen waar ik een zeer laag deel zou terug krijgen in der loop van 5 jaar en de rest zou kwijtgescholden kunnen worden. (staat in het voorstel)
Ik kan echter niet akkoord gaan met het kwijtschelden van dat bedrag nog de lage terugbetaling.
Dit maakt dat het waarschijnlijk voor de rechtbank zal komen.
Nu is mijn vraag kan mijn geld dat hij nog moet weldegelijk kwijtgescholden worden en wat kan ik doen om het max van mijn geld dan toch te recupureren?
Dank u
EvanAssenderp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2018 16:49

Als hij in CSR zit kan je geen rechtszaak meer aangaan tegen je ex voor centen.

En als de schulden kwijtgescholden word, wat door de arbeidsrechtbank gedaan word, wel dan kan je fluiten naar je centen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

EvanAssenderp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2018 15:54

Beste,
Hij zit in schuldbemiddeling nog niet in een rechtzaak.
Maar het ziet ernaar uit dat dit wel het geval zal zijn.
Maar mijn Geld stond in een hypotheek vorm kan dat kwijt gescholden worden?
En kan hij het achterstallig onderhoudsgeld ook kwijt gescholden worden.
Van mijn advocaat hoorde ik eerst neen dat kan niet en nu ja dat kan.
Dus ik weet van geen hout meer pijlen maken.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2018 16:31

Hoe kan hij in schuld bemiddeling CRS zitten als er geen vonnis is ???

Wat je onderhoudsgeld betreft ben ik toch niet 100% zeker, normaal kan dit niet kwijtgescholden worden.

Ja wat is normaal als het tot een rechtszaak komt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#5 , 15 jan 2018 19:18

Beste

Ik vermoed dat u mogelijk wel een hypotheek had, maar in tweede rang na de bank.
Op dat ogenblik zal de opbrengst van de verkoop verdeeld worden over de verschillende hypotheekhoudende schuldeisers. en dit in de rang die ze bekleden.
De verkoopopbrengst is daarenboven - zeker bij gedwongen openbare verkoop - dikwijls lager dan de normale marktprijs. En dan gebeurt het regelmatig dat de bank eerst (een deel van) zijn geld terugkrijgt. pas als er dan nog over is komt de volgende aan de beurt. Een hypotheek is dus een voorrecht op de verkoopopbrengst, maar geen garantie...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”