naam op zwarte lijst

rafaello104
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee
Locatie: Tielt

naam op zwarte lijst

#1 , 29 dec 2017 11:50

Hey Christopher,

Wij hebben in een soortgelijke situatie gezeten. Onze namen op de zwarte lijst (van mij en een vriendin).
Ook al hadden we nooit een probleem om onze schulden af te betalen, hebben we nooit de briefwisseling gehad vanaf de eerste afbetaling om
deze correct te kunnen uitvoeren en na meerdere telefonische gesprekken en emails met de bank kregen we hetzelfde resultaat, keer na keer:

" We sturen u de info op via post... (nogmaals)".

Echter leefden we boven onze huisbaas, en ik kan de hele situatie uitleggen, maar het komt hier op neer.
Al onze post kwam bij hem terecht ondanks contatc met bank en post zelf.
Deze post werd niet doorgegeven aan ons maar rechtstreeks de vuilbak in gekieperd.

Hierdoor (in onmacht en woede) hebben wij belemmerd geweest van te betalen.
Na een lange tijd zijn we kunnen verhuizen (onmiddelijk beginnen zoeken toen.) en hebben we EINDELIJK terug briefwisselinfg gehad.
Echter beginnend met de plaatsing op de zwarte lijst. (ONDANKS we de hele lening in een maal hebben afbetaald de dag dat we een eerste brief kregen ivm onze lening) (3-tal maand later)


Na vele gesprekken met een advocaat, krijgen we een eventuele schadevergoeding van vorige huisbaas, echter zwarte lijst is fix.
Het enige lichtpuntje is dat onze advocaat ons verteld dat indien we na schrapping van de zwarte lijst ergens geweigerd worden zonder reden of net met de reden van die zwarte lijst, dat we er wel iets aan kunnen doen.

Hij sprak van een mogelijkheid om de banken te duwen richting accepteren van mijn leningsaanvragen (a la hypothecaire en dergelijke).
Echter was hij zelf niet zeker en moest hij opzoekingswerk doen.

Indien hier iets positiefs uitkomt, laat ik dit hier weten :)

Voorlopig echter ziet het er nogal duister en hopeloos uit...


Mvg Raf

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2017 12:43


Het enige lichtpuntje is dat onze advocaat ons verteld dat indien we na schrapping van de zwarte lijst ergens geweigerd worden zonder reden of net met de reden van die zwarte lijst, dat we er wel iets aan kunnen doen.

Hij sprak van een mogelijkheid om de banken te duwen richting accepteren van mijn leningsaanvragen (a la hypothecaire en dergelijke).
Echter was hij zelf niet zeker en moest hij opzoekingswerk doen.
Wat vertel jij nu !!

Een bank moet NOOIT als ze dit niet wil u een lening geven, er is geen enkele wet die een bank kan verplichten om aan een bepaalde persoon een lening toe te staan, een debet rekening zijn ze wel verplicht maar ook maar één, dus heb je bij bank A er één gehad moet bank B je geen meer geven !

En het is niet omdat men van de zwarte lijst bent dat je onmiddellijk een lening gaan krijgen, het zijn vooral de krediet verzekeringen die bepaalde mensen met een verleden weigeren, en de banken laten meestal in u geval de lening verzekering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 29 dec 2017 16:15

Na vele gesprekken met een advocaat, krijgen we een eventuele schadevergoeding van vorige huisbaas, echter zwarte lijst is fix.
Het enige lichtpuntje is dat onze advocaat ons verteld dat indien we na schrapping van de zwarte lijst ergens geweigerd worden zonder reden of net met de reden van die zwarte lijst, dat we er wel iets aan kunnen doen.
Vingers en benen breken van een bankdirecteur is echt verboden, en andere drukkingsmiddelen zijn er, denk ik, niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Aureliekl
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2018 22:27

Hallo ik heb net eventjes op de site van de nbb gekekenmet met mijn Eid om te weten of ik nog op de zwarte lijst sta maar ik er komt op te staan dat er geen gegevens geregisteerd staan op mijn naam , wilt dat dan zeggen dat ik niet meer op de zwarte lijst sta ?
Grtjs

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”