Afbetaalde lening nogmaals betalen?

Steenhor
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Afbetaalde lening nogmaals betalen?

#1 , 31 dec 2017 16:50

Hoi,

Wij zitten met een series probleem, wij hebben een lening gehad bij [X] in december 2015 ging het mis een betaling gemis wij werden verplicht alles in 1 keer te betalen er is toen een adviseur die ons hielp overlegt met [X] dit liep op niets uit en hebben in januari 2016 loonbeslag gelegd op mijn salaris daarna hebben wij het resterende bedrag volledig overgemaakt alles betaald en loonbeslag werd meteen ingetrokken. Maar nu komt het bijna 2 jaar na dato krijgen wij brieven van [een incassobureau] dat ze stappen gaan nemen als we geen betalings regeling treffen van de gehele lening dus of we de lening nogmaals willen gaan betalen wij snappen er niets van ook dit is een partij die geen oren heeft over wat de birger zegt “alles is betaald” het is ons onduidelijk waar dit nu in 1 keer vandaan komt maar voor nu zitten we toch wel in zak en as omdat ze dreigen met executie verkoop als we geen betalings regeling treffen met hun. Kunnen jullie mij adviseren wat ik moet doen en waar kan ik hulp krijgen die met de betreffende partij wil gaan praten het liefst kosteloos wij zitten met een gezin.

Alvast dank
Laatst gewijzigd door webmaster op 01 jan 2018 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen bedrijfsnamen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 31 dec 2017 22:31

Ik heb een beetje het gevoel dat het hier gaat om een case in Nederland? Zo ja, dan kunnen wij niet helpen: dit is een Belgisch Forum mbt de Belgische wet/regelgeving.

Steenhor
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jan 2018 14:36

@eylis nee dit betreft een case uit België wij wonen ook nu in België waarschijnlijk zie je aan mijn uitspraken dat ik inderdaad Nederlands ben wij wonen al 14 jaar in België. Wij hebben echt dringend advies nodig. Alpha credits en Atradius zijn maatschappijen die gevestigd zijn in België, alvast dank.

Groet, Rini

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jan 2018 16:06

De eerste is een kredietmaatschappij en de andere is een kredietverzekeringsmaatschappij.

Jij zal nu moeten nagaan wie van de twee het loonbeslag heeft gelegd en naar waar je het saldo is overgemaakt.
Volgens mij is je saldo betaald naar de verkeerde maatschappij.
Jij zal loonbeslag gehad hebben van de verzekeringmaatschappij en je heeft misschien het saldo betaald aan de krediet maatschappij en dit zou wel eens fout kunnen geweest zijn, daar de kredietmaatschappij hoogst waarschijnlijk reeds zijn centen gaat gekregen hebben van de kredietverzekering.

Een samenloop van omstandigheden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Steenhor
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jan 2018 18:04

@denlowie dank voor je antwoord dit klinkt heel aannemelijk maar waar ik dan de vinger nog niet kan opleggen is dat wij na het loonbeslag het resterende bedrag hebben betaald waarna de loonbeslag ook stop is gezet als dit bij de verkeerde zou zijn dan zou bet loonbeslag toch door hebben moeten lopen, ook heeft de verzekering mijn alle brieven in de mail naar mij toegestuurd die ze dan per post zouden hebben opgestuurd “nooit gekregen enkel 1 brief net voor kerst” alle brieven dateren uit eind 2017 en wij hebben het laatste bedrag betaald in januari 2016 daarna is het stil geweest tot nu.

Dank voor je uitleg het is mij wel duidelijker geworden.

Groet, Rini

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”