Delen van de lening op papier zetten.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: Delen van de lening op papier zetten.

#16 , 04 jan 2018 00:10

Hallo asperger, ik ben bijna de ganse dag afwezig geweest en ik zie dat er één en ander is gebeurd. Ik dacht dat 40 jaar bank- en kredietervaring nog iets betekende. Neen dus! Ik dacht dat basejumper, wiens job ik weet, toch wist waarover hij praat. Lees diens bericht nog eens. Ik dacht geleerd te hebben dat men mede-eigenaar van een onroerend goed wordt door een betaling aan de verkoper - niet aan de bank - met een vermelding via notaris bij de Registratie. Is toch niet veranderd. Men kan slechts genieten van de fiscale woonbonus als men eigenaar is van de woning.
Ik heb toch weet van een aantal personen die in de rats zitten omdat ze mee getekend hadden voor een lening, zonder eigenaar te zijn. Ik heb een mogelijkheid aangegeven om dit op te lossen. TS kan dat bespreken en voorleggen aan vriendin, bank en notaris. En ik heb ook al meerdere mensen in vergelijkbare situatie de raad gegeven te trouwen. Sommigen hebben dat gedaan, oa. één van mijn dochters, alvorens mee te tekenen voor de lening. De winst aan kosten is vrij hoog, daar kan een trouwfeest af.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#17 , 04 jan 2018 19:31

noteer mijn stilzwijgen in deze.

of met een citaat van Multatulie :

'het is een wijs man die niets te zeggen heeft en toch zwijgt'....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#18 , 04 jan 2018 19:50

Misschien TS zijn beginpost eens goed teruglezen.
De partner schrift zelf dat betalen van de lening niet tot gevolg heeft dat men eigenaar wordt.

Een leningscontract is één.
Het contract van aankoop van een goed bij een huis zelfs in authentieke akte nb en de betaling ervan hebben niets te maken met het aangegane leningcontract maar staan er los van.

Sommige hier kunnen dan misschien eens eens stukje van die lening meebetalen en dan ook een eigendomsclaim op het huis trachten te vestigen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”