inkomen te klein

WP002
Berichten: 1479

Re: inkomen te klein

#16 , 28 dec 2017 16:32

Het is hier geen reclameforum maar ik ken providers waar je internet+tv+telefoon hebt voor 39 euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 dec 2017 16:41

mag ik u eens iets zege ik ben bij het OCMW u hebt het recht niet om zo over mij te denken+ik vroeg alleen maar raad.ik ben op pensioen en heb een klein pensioentje maar de rest hou ik voor mij zelf.wie denkt je wel wie u bent.
Beleefdheid is wel je sterkste kant niet !

Maar heb je geen recht op de IGO als je al in pensioen bent, want mijn buikgevoel zegt me dat je 65 jaar bent van het jaar 1952.
Voor de IGO moet je 65 jaar zijn en dit is meer dan het OCMW
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 28 dec 2017 18:01

Heeft u of u man pensioenrechten opgebouwd, voor elk jaar dat je gewerkt hebt of vervangingsinkomen had heb je pensioenrechten opgebouwd.
Ik begrijp dan ook niet dat jullie geen gewoon pensioen hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

lachertje
Berichten: 273

#19 , 03 jan 2018 16:25

Sloeberken, eigenlijk wilde ik nooit meer reageren op wat ik hier had gelezen, maar er moet mij nu toch een iets van het hart, en ja is echt voor sloeberken , wil mijn man zijn jaren werken dat hij gedaan heeft laten zien, hij is dat mag iedereen weten van het 1957, hij heeft altijd gewerkt wils waar in de voeding, en de mensen die ooit gewerkt hebben als gewone arbeider weten dat die lonen geen vette lonen zijn. waar haal jij het recht vandaan om te zeggen dat jij niet begrijpt dat deze mensen geen gewoon pensioen hebben? mijn man kan op pensioen in 2020 ja en weet jij wat hij heeft als hij op pensioen is ??? ja 1285€ netto wils waar en als hij zou blijven door werken tot zijn 65 komt er per maand amper 50€ bij heeft hoop en al 1 jaar gestempeld, een vergelijking? met mij? ik die 10 jaar huismoeder is geweest, nu ambtenaar en benoemd zal als ik op pensioen ga 1375€ hebben op mijn 62 en als ik dan doorwerk tot mijn 65 ste zal ik een 100€ extra hebben, ik weet niet waar jij gewerkt heeft moet het niet weten maar voor mensen die altijd een laaginkomen gewoon zijn, zijn deze bedragen normaal. ho ja nu de laatste jaar werkt mijn man vrijwillig zonder bij passing van de rva 4/5. ik hoop dat voor dat je zegt hoe dit komt dat iemand een klein pensioen heeft niet iedereen heeft dikke betaalde jobs.waar men later een pensioen heeft van 1500€ .

puttemanp
Berichten: 613

#20 , 03 jan 2018 16:50

mag ik u eens iets zege ik ben bij het OCMW u hebt het recht niet om zo over mij te denken+ik vroeg alleen maar raad.ik ben op pensioen en heb een klein pensioentje maar de rest hou ik voor mij zelf.wie denkt je wel wie u bent.
ik die 10 jaar huismoeder is geweest, nu ambtenaar en benoemd zal als ik op pensioen ga 1375€ hebben op mijn 62 en als ik dan doorwerk tot mijn 65 ste zal ik een 100€ extra hebben
Wat is het nu? Al dan niet gepensionneerd, want je slaagt erin op een week tijd 2 verschillende versies te geven.

Misschien ook eens rekening houden met het feit dat de VRIJWILLIGERS hier enkel correct advies kunnen geven als je zoveel mogelijk concrete en CORRECTE informatie over de situatie geeft.
Een beetje respect jegens de mensen die hier belangenloos dagelijks antwoorden is wel op z'n plaats.

P.

P-Stone
Berichten: 280

#21 , 04 jan 2018 10:20

@puttemanp : Je vergist je. Jouw eerste quote is van TS=magda52, de tweede van lachertje.
(Voor de rest ben ik het uiteraard wel met je eens)

puttemanp
Berichten: 613

#22 , 04 jan 2018 10:57

Oops.... point taken.

De rest blijft natuurlijk wél behouden

P.

vv-ke
Berichten: 174

#23 , 04 jan 2018 16:05

mevrouw vergeet wel haar leestekens...
Enfin als ik het goed begrepen heb zal haar man als hij met pensioen gaan 1285 euro hebben als mevrouw op pensioen gaat 1375 euro. Blijkbaar voor 100 euro extra in de maand wil ze niet langer werken (ik respecteer die beslissing). Maar langs de andere kant: 2660 euro gezamelijk pensioen? Zo slecht is dat toch niet? Er zijn mensen die het met minder moeten doen.

Misschien dat de moderator hierop een slotje zet. Want denk dat mevrouw haar lage pensioen wil aanklagen.

deleest
Berichten: 6

#24 , 01 mar 2018 18:19

Wij betalen maar de helft aan communicatiekosten. Dus daar kan je al aan besparen. Voor de rest, mss een jobje bij zoeken. Gepensioeneerde mogen ook bijverdienen

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”