inkomen te klein

magda52
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

inkomen te klein

#1 , 26 dec 2017 15:42

Beste,
Ik moet aan de bank 2900€ mijn inkomen is samen met mijn man 1260€
Daar moet 650€huishuur af 118€ gas&eletriciteit,130€tv internet en telefoon.
Daar moet ik aan de bank ook nog 150€ afbetalen (dat ik deze maand niet gedaan heb) daar het ook kerst bij ons is.
Ik heb een sociaal app aangevraagd (maar ja, ik als echte belg moet 7jaar wachten)voor de huishuur te minderen.Hellaas!!
ik wil niet onder een schuldbemiddelaar want dat ken ik ,daar ik een eigen zaak heb gehad.
Wat kunnen ze mij nog afpakken????En van wat moet ik leven?????????????????????????????????????????
GRAAG EEN ANTWOORDJE a.u.b

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 26 dec 2017 17:14

U moet een afbetaling doen van 150 euro per maand aan de bank? Hier alvast een tip: Schaf uw maandelijkse abo internet/telefoon af (is al 130 euro per maand) en neem een GSM met betaalkaarten à rato van 15 euro per maand max. . Gezien u een vervangingsinkomen hebt kan u gratis in een openbare bib of werkwinkel op de publieke PC's quasi gratis dagelijks uw mailverkeer beheren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 26 dec 2017 17:50

Wablief....130 EUR aan communicatiekosten?????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 26 dec 2017 17:58

Misschien toch eens gaan praten met de sociale dienst van het OCMW ..
Schuldbemiddeling als zelfstandige???
Ook eens met de bank gaan praten.

War is de reden daar misschien ook eens mee gaan praten?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 dec 2017 20:08

Wablief....130 EUR aan communicatiekosten?????
Zoeven mijn rekening gehad van Telenet: 94.00 € voor digitale TV, Vaste telefoon, Internet, en 2 smartphonesabo's
En heb niet het laagste en goedkoopst dat ze aanbieden. Het kan voor u dus zeker minder.

eylis
Berichten: 8836

#6 , 26 dec 2017 21:11

Ik geef de raad vaak aan gezinnen die het financieel moeilijk hebben: je bent absoluut niet verplicht om een media-abonnement te nemen (met internet-GSM-telefoon en TV) Je kan bijvoorbeeld quasi gratis TVkijken met een eenvoudige DVB-T (binnenhuis)antenne van zo'n 20 euro waarmee je de publieke zenders ontvangt én radio. Dat is sober: maar je hebt toegang tot minimaal 3 TVzenders en in Brussel zelfs tot 6. Als je daarmee tot 100 euro per maand kan uitsparen is dat niet te onderschatten....

magda52
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 dec 2017 23:00

eylis,
wie zegd dat ik een vervanginkomsten heb???

magda52
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 dec 2017 23:03

U moet een afbetaling doen van 150 euro per maand aan de bank? Hier alvast een tip: Schaf uw maandelijkse abo internet/telefoon af (is al 130 euro per maand) en neem een GSM met betaalkaarten à rato van 15 euro per maand max. . Gezien u een vervangingsinkomen hebt kan u gratis in een openbare bib of werkwinkel op de publieke PC's quasi gratis dagelijks uw mailverkeer beheren.

WIE ZEGD DAT IK EEN VERVANGINKOMSTEN HEB!!!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 dec 2017 09:13

Als je maar 1260€ inkomsten heeft zal dit wel niet van werken zijn, want dit is onder het minimum !

En pas op met de bank niet te betalen na 3 maand sta je op de zwartelijst bij de NBB, en dan ben je minstens voor 10 jaar en veel meer vertrokken hoor, bank kaarten worden geblokkeerd en nergens geen euro meer in het krijt staan, denk daar toch even na hoor
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 dec 2017 15:11

Laat u toch begeleiden door het OCMW of CAW. Daar dienen die mensen voor. Je kan nog kiezen uit bugetbegeleiding of budgetbeheer. En als het echt nodig is schuldbemiddeling.

Hier gaat niemand uw probleem oplossen.

Fons54
Berichten: 445

#11 , 27 dec 2017 15:12

Misschien werkt ze halftijds.

vv-ke
Berichten: 174

#12 , 27 dec 2017 15:17

U moet een afbetaling doen van 150 euro per maand aan de bank? Hier alvast een tip: Schaf uw maandelijkse abo internet/telefoon af (is al 130 euro per maand) en neem een GSM met betaalkaarten à rato van 15 euro per maand max. . Gezien u een vervangingsinkomen hebt kan u gratis in een openbare bib of werkwinkel op de publieke PC's quasi gratis dagelijks uw mailverkeer beheren.

WIE ZEGD DAT IK EEN VERVANGINKOMSTEN HEB!!!
ik heb effe de rekening gemaakt... met alles wat u hier opsomt hebt u ongeveer 362 euro over in de maand om met twee van te leven. Daar zijn dan nog geen brandverzekering bij, familiale verzekering, misschien nog nen auto? En eten moet u ook nog doen?
Zoals velen hier al hebben aangegeven ga praten met OCMW ofzo, maar blijkbaar vindt u zich daarzelf nog te goed voor gezien het antwoord dat ik hierboven van u lees.

magda52
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 27 dec 2017 16:28

mag ik u eens iets zege ik ben bij het OCMW u hebt het recht niet om zo over mij te denken+ik vroeg alleen maar raad.ik ben op pensioen en heb een klein pensioentje maar de rest hou ik voor mij zelf.wie denkt je wel wie u bent.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 27 dec 2017 16:41

mag ik u eens iets zege ik ben bij het OCMW u hebt het recht niet om zo over mij te denken+ik vroeg alleen maar raad.ik ben op pensioen en heb een klein pensioentje maar de rest hou ik voor mij zelf.wie denkt je wel wie u bent.
Waarom heb je dan tegen eylis als een brulaap geroepen:
"WAAROM DENK JE DAT IK EEN VERVANGINGSINKOMEN HEB"

Je heb dus toch een vervangingsinkomen. Eylis heeft dat vanop afstand zeer correct aangevoeld.
Dat belet u niet om de raad te volgen die hier door verschillende goede zielen is gegeven nml: laat u begeleiden!

Het is toch duidelijk dat je er niet zonder hulp gaat uitkomen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 27 dec 2017 19:41

Een mens moet roeien met de riemen dat men geeft, en 130€ uitgeven aan telenet of iets dergelijks ??

Ik kan dit wel permitteren maar geef zoveel niet uit met mijn gezin, iets meer dan de helft van jullie !!

650€ huishuur er zijn veel goedkopere op de huizen markt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”