Heb raad nodig !!!!

Bezorgdemamastres
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Heb raad nodig !!!!

#1 , 19 dec 2017 17:19

Ik ben 2jaar geleden in een relatie gestapt en ondertussen zijn we ook getrouwd . Mijn man zat al in schuldbemiddeling (zelf een schuldbemiddelaar onder de arm genomen) nu het probleem is dat hij van de schuldbemiddelaar 900 € krijgt elke maand dat is altijd zo geweest ook voor ik bij hem introk daar moet hij dan alles mee doen huishuur (675 €)vaste kosten ,tanken en eten voor hem en zijn dochter van 12 ... nu ben ik er sinds een jaar komen bijwonen ,omdat hij met 900 euro niet alles kon bolwerken stond hij al weer heel wat rekeningen achter . Ik heb dan mijn spaarboek leeggehaald en alles voor hem rechtgetrokken . Nu ik hier ook woon betalen we van zijn 900 € de huishuur en de verzekeringen en dan is da op ... en ik zelf heb een halftijdse job omdat ik een dochter heb met kanker en vaak in Leuven ben met haar ... met mijn kindergeld bij heb ik een inkomen van 1200 euro ( ikzelf heb ook 2 kinderen ) en daar doen we dan nu de lopende rekeningen mee water ,gas ,elektriciteit , internet/tv , tanken dokterskosten , schoolkosten ...en eten voor 2 volwassenen en 3 kinderen ... maar das gewoon niet meer haalbaar de laatste 2 maanden blijven er hier rekeningen liggen en lopen we achter met betalingen .... het probleem is dat zijn schuldbemiddelaar tot hier toe nog niets afbetaald heeft en maar toch zeker 400 euro afhouwt elke maand waar een groot deel van naar zichzelf gaat ... nu weet ik niet wat we juist kunnen doen ... op deze manier ga ik ook schulden maken en dat wil ik wel graag voorkomen ... is er een mogelijkheid dat we een schuldbemiddelaar bij het gerecht aanvragen en mss als dat beter is dat ik er met hem mee instap ? Mijn man werkt fulltime met vast contract en ik werk parttime met vast contract . Ik ben een beetje ten einde raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2017 16:07

Ik heb dan mijn spaarboek leeggehaald en alles voor hem rechtgetrokken .
Ik begrijp niet goed wat die schuldbemiddelaar nog moet doen, als jij alles "rechtgetrokken" hebt? Ik versta onder "rechttrekken" toch de schulden afbetalen? Of wat bedoel je juist met "rechttrekken"?

Als ik het zo lees heeft uw partner €900 + €400 en jij €1200 inkomen, dus samen €2500 per maand. Da's geen grote luxe (armoedegrens voor een gezin met twee kinderen is €2250), maar moet toch volstaan om rond te komen, als de schulden zouden afgelost zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 20 dec 2017 16:57

Of wat bedoel je juist met "rechttrekken"?

Niet duidelijk. Misschien de bananen? :idea:
Want als alle schulden waren afgelost dan was er geen probleem meer... :D
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”