Belaagd en bedreigd via alle sociale media

degunter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Belaagd en bedreigd via alle sociale media

#1 , 11 dec 2017 18:20

Eerst even het volledige verhaal:

Op een advertentie op facebook reageerden wij op een huurhuis in Zuid Spanje.
We hadden netjes de borg en de 1ste maand huur overgemaakt +150,-€ provisie naar de adverteerster via de bank. Ook een copy ID recto verso hadden we via e-mail doorgestuurd.
Daar aangekomen tekenden wij de huurovereenkomst natuurlijk volledig in het Spaans.
Na 8 dagen werd ons een huurwagen voorgesteld door de makelaarster daar wij ver van alle nutsvoorzieningen verwijderd waren , wij vertelden dat we daar niet de financiële middelen voor hadden , en bij deze stelde ze voor de som van 350,-€ voor te schieten voor een huurwagen voor 1 maand , zij had connecties en reserveerde de wagen , bij aankomst op een parking van de Lidl werd er enkel en alleen een foto getrokken van mijn vriendin haar rijbewijs , bij de vraag van een huurovereenkomst was deze allemaal niet nodig.
Na juist geteld 13 dagen werd ik en mijn partner zwaar depressief , en contacteerde ik de makelaarster dat we graag terug naar België zouden gaan , maar hoe met de huurwoning.
Ze had geen tijd was druk in de weer maar stelde voor dat wij de huissleutel in de wasmachinetrommel zouden steken (terras) met de huurwagen naar Malaga luchthaven zouden rijden en daar de sleutel in het handschoenkastje zouden verbergen en deze manueel op slot te doen ook vroeg ze naar haar geleende geld welke ik beloofde deze zo spoedig mogelijk terug te betalen , zij zou dan wel alles regelen met de huurbaas en de verhuurder van het voertuig , er zat zelfs een kans in als de woning vroeger verhuurd was wij onze borg zouden terugkrijgen.
Toen wij 2 dagen in België waren verscheen er een artikel op facebook dat we gezocht werden wegens verduistering , valsheid in geschrifte , oplichting , en het ontvreemden van een voertuig.
Er werd over en weer gemaild en als ik de 350,-€ + 50,-€ aan interest voor 12 uur daags nadien niet op haar rekening stond ging ze ons via sociale media aan de grond nagelen.
Ik kon deze niet nakomen , afbetalen was geen sprake van en het werd alsmaar erger , ze blijft maar berichten plaatsen + foto’s van onze facebook+ onze copy’s van beide ID met nog meer beschuldigingen.
Ook staat in de berichten dat wij internationaal worden gezocht door Interpol , de recherche , en politie in België.
Wij zijn bij de plaatselijke politie klacht gaan indienen met alle bewijzen , waar men een pv opmaakte met de mededeling dat we daar weinig tot niks konden aan doen , daar zij in Spanje woont.
Er wordt massaal gedeeld , zware dreigementen geuit tot zelfs naar onze dochter toe , ondertussen worden de berichten verspreid over alle mogelijke sociale media.
Onze dochter stelde zelfs voor de som te betalen maar vroeg achter een factuur ook deze lokte een woedende reactie uit welke zij ook op facebook plaatste.
Massaal worden er weer reacties geplaatst deze maal tegen de dochter.
Bij deze wordt deze ons allemaal teveel , onze dochter durft niet eens meer naar haar woning te gaan , durft niet te gaan werken daar zij in een supermarktketen aan de kassa zit , en men al heeft laten weten daar ter plaatse te zijn geweest met bewijs van foto’s.
Kan hier nu werkelijk niks aan gedaan worden?
Door familie zouden we de 400,-€ kunnen en willen betalen maar wie zegt ons dat het hier mee ophoud.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 11 dec 2017 18:25

Waar woont die dame?
Facebook al in kennis stellen...
Alles wat u daar op zet is publiek te zien en te (mis)gebruiken .

degunter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2017 19:45

Dame woont in Spanje.
Facebook heeft nog geen bericht verwijderd of er verschijnt een andere , bovendie worden de positieve reacties onmiddellijk verwijderd.
Enkel de foto's komen van facebook de ID's waren vertrouwelijk toegezonden voor het huren van de woning.
Toch bedankt voor de reactie.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 11 dec 2017 20:04

Dan zit u met een plaats feiten probleem... feiten worden in Spanje gepleegd.
Naar wie stuurt de dame dan die berichten ... en in welke taal?

degunter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2017 01:32

De dame stuurt naar alle vrienden deze delen en in het nederlands.
Morgen gaan we een afspraak maken voor een pro deo raadsman , en kijken of deze als derde partij hier in kan bemiddelen , wanneer wij die 400,-€ via hem betalen met de voorwaarde dat ze deze dan ook op alle sociale media verspreid dat alles in der minne geregeld is.
Bedankt voor de reactie.

degunter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 dec 2017 17:16

Door de bemiddelaar van het collectief mag ik deze niet betalen ik mag geen enkele schuldeiser bevoordelen.
Deze topic mag gesloten worden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”