opladen

Boett1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

opladen

#1 , 05 dec 2017 19:15

Hallo,

Er is een brief aangekomen op de naam van mijn partner om te melden dat de verkoop van de opgeschreven goederen zal doorgaan op 9/12. Ik verwacht hen dus morgen of overmorgen. Wij staan beide ingeschreven op dit adres. Mijn partner heeft geen inkomen en staat ten laste van mij.
Een maand geleden is de deurwaarder spullen komen opschrijven. Ik was niet thuis maar mijn partner wel.

We hebben dit volledig uit het oog verloren tot we de brief betreffende de verkoop in ons handen hadden. M.a.w. het is geen 5 voor 12 maar 3 voor 12!
Ik zit sinds 3 maanden in collectieve.. mag de deurwaarder dan toch nog de goederen komen opladen?! Ik heb mijn advocaat gebeld maar natuurlijk is deze niet meer bereikbaar op zo'n uur..

Alles hier is van mij maar dat staat nergens officieel geschreven..

Kunnen we de oplading nog tegenhouden?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 dec 2017 19:55


We hebben dit volledig uit het oog verloren
Hoe kan je zo iets uit het oog verliezen? Dat snap ik niet.
En ja, de DW kan alles opladen ook ,uw spullen.

Boett1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2017 20:42

zelfs al zit ik in collectieve?!

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 05 dec 2017 20:46

zelfs al zit ik in collectieve?!
Maar uw partner blijkbaar niet.
Vandaar......
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 05 dec 2017 21:43

Partner in de zin van gehuwd - samenwonend en steeds met welk contract?
Probleem is de lijst van de opgeschreven goederen wordt zo wie zo meegenomen of u dient op 9/12 alle schulden en kosten te betalen.
Als u facturen hebt die duidelijk bewijzen dat ze uw eigendom zijn van voor de relatie kan u die laten zien aan de GDW maar of die daar nu rekening mee gaat houden is een andere zaak ( kans gemist bij het opschrijven).

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 05 dec 2017 21:44

Zo snel mogelijk u bemiddelaar inlichten, zijn die goederen eerder reeds in beslag genomen door een schuldeiser die in u crs opgenomen is.
Heb je dit gemeld aan de deurwaarder als hij kwal opschrijven.
Bij crs zijn normaal de goederen opgenomen in u toelating, en kunnen niet in beslag genomen worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Boett1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 dec 2017 23:53

Enkele goederen zijn al eens opgeschreven geweest net voordat mijn collectieve werd goedgekeurd. De DW is deze dan ook niet komen opladen..
Je bedoelt dus dat bvb. mijn tv in de tijd is opgeschreven door een DW waarbij ik een schuld heb niet opnieuw kan worden opgeschreven voor de schuld van mijn partner? Ookal staat de tv hier nog steeds omwille van mijn toelating tot collectieve?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 dec 2017 09:58

Een beetje laat dat je zorgen maakt je weet het minstens 21 dagen op voorhand, en 8 dagen van de gele brief, en de laatste dag snap je dat de boel opgeschreven is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 06 dec 2017 10:22

Enkele goederen zijn al eens opgeschreven geweest net voordat mijn collectieve werd goedgekeurd. De DW is deze dan ook niet komen opladen..
Je bedoelt dus dat bvb. mijn tv in de tijd is opgeschreven door een DW waarbij ik een schuld heb niet opnieuw kan worden opgeschreven voor de schuld van mijn partner? Ookal staat de tv hier nog steeds omwille van mijn toelating tot collectieve?
Dan kunnen die goederen niet opgehaald worden door de DW, ga met u vonnis van toelating naar die DW, verwittig zo snel mogelijk u bemiddelaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”