Geen uitweg meer bij schulden

kjoy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen uitweg meer bij schulden

#1 , 29 nov 2017 22:26

Het betreft hier een lang verhaal maar ik ga het kort proberen te schetsen. Ik ben enkele jaren zelfstandige geweest in eigen naam, dit is ongeveer 6 jaar geleden. Ik ben door omstandigheden in enorme schulden terecht gekomen. Ik heb toen de keuze moeten maken om mijn zaken stop te zetten of failliet te gaan, op aanraden van tussenstap heb ik mijn zaken indertijd stopgezet. Ik bleef toen met al mijn schulden zitten. Omdat het haast niet haalbaar was heb ik collectieve schuldbemiddeling aangevraagd, na een jaar hebben ze mij hierin opgenomen. Vanaf het eerste moment was de relatie met mijn bemiddelaar niet ok, maar goed, dat zal aan ons beiden gelegen hebben. Mijn toenmalige werkgever is in problemen gekomen waardoor er enkele maanden geen loon werd uitbetaald, intussen is die failliet. mijn schuldbemiddeling werd herroepen omdat ik niet genoeg actie ondernomen had om dit op te lossen, ik had enkel klacht neergelegd. Er werd mij verweten dat ik niet genoeg moeite deed in verhouding met de grootte van mijn schuld. Ik zou na 6 maanden terug kunnen aanvragen omdat ik geen regels verbroken had. Mijn schulden kwamen weer volledig op mij, zonder juridische bescherming. Na aftrek van de verkoop van het huis staat de schuld nog zeer hoog. Ik heb alles afgelopen, blijkt dat ik pas terug aanvraag kan doen vanaf 2020, ocmw kan mij niet helpen, caw kan mij niet helpen, trusto kan mij niet helpen....overal hoor ik steeds hetzelfde omdat ik geen haalbare kaart ben, ik kan geen realistisch afbetaalplan voorleggen. Ik heb nooit een kwijtschelding gekregen. Ik heb een normaal loon maar kan daarmee geen wonderen doen. De schuldeisers sturen deurwaarders continu, de kosten blijven oplopen, ik kan nog niet aan de intresten komen om af te betalen. Ja, ik heb verkeerde keuzes gemaakt in het verleden met alle gevolgen vandien, ik wil absoluut mijn verantwoordelijkheden niet ontlopen, maar ik kan moeilijk aanvaarden dat er geen enkele mogelijkheid of instantie bestaat waar ik hulp kan vinden. Dit is niet vol te houden. Weet iemand hier iets van raad mee? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2017 13:57

Als uw schulden te hoog zijn heeft het geen zin om in schuldbemiddeling te gaan.
Ga ergens bescheiden wonen met waardloze inboedel. Op een uitkering of beperkt inkomen kan geen beslag gelegd worden. Laat de deurwaarders maar komen. De schuldeisers zullen het rap beu worden omdat ze de deurwaarderskosten moeten voorschieten.
Betaal met uw inkomsten uw huishuur , dat is noodzakelijk om uw uitkering niet te verliezen.
In mijn omgeving leven hier een twintigtal personen met hoge schulden. Hier valt nog veel te leren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2017 16:06

Momenteel zal je niet meer kunnen doen dan wat pluspouwer schrijft !

Je had 6 jaar geleden je faillissement moeten aanvragen, en dit was 1 dag kwaad werk geweest en zat je nu schulden vrij, en verschoonbaar verklaart, nu is het 6 jaar geleden en je kan dit niet meer doen.

Persoonlijk vind ik het zeer spijtig dat een particulier, want dit ben je nu, niet in faillissement kan gesteld worden, in sommige landen kan dit wel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”