Geen uitweg meer bij schulden

kjoy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen uitweg meer bij schulden

#1 , 29 nov 2017 22:26

Het betreft hier een lang verhaal maar ik ga het kort proberen te schetsen. Ik ben enkele jaren zelfstandige geweest in eigen naam, dit is ongeveer 6 jaar geleden. Ik ben door omstandigheden in enorme schulden terecht gekomen. Ik heb toen de keuze moeten maken om mijn zaken stop te zetten of failliet te gaan, op aanraden van tussenstap heb ik mijn zaken indertijd stopgezet. Ik bleef toen met al mijn schulden zitten. Omdat het haast niet haalbaar was heb ik collectieve schuldbemiddeling aangevraagd, na een jaar hebben ze mij hierin opgenomen. Vanaf het eerste moment was de relatie met mijn bemiddelaar niet ok, maar goed, dat zal aan ons beiden gelegen hebben. Mijn toenmalige werkgever is in problemen gekomen waardoor er enkele maanden geen loon werd uitbetaald, intussen is die failliet. mijn schuldbemiddeling werd herroepen omdat ik niet genoeg actie ondernomen had om dit op te lossen, ik had enkel klacht neergelegd. Er werd mij verweten dat ik niet genoeg moeite deed in verhouding met de grootte van mijn schuld. Ik zou na 6 maanden terug kunnen aanvragen omdat ik geen regels verbroken had. Mijn schulden kwamen weer volledig op mij, zonder juridische bescherming. Na aftrek van de verkoop van het huis staat de schuld nog zeer hoog. Ik heb alles afgelopen, blijkt dat ik pas terug aanvraag kan doen vanaf 2020, ocmw kan mij niet helpen, caw kan mij niet helpen, trusto kan mij niet helpen....overal hoor ik steeds hetzelfde omdat ik geen haalbare kaart ben, ik kan geen realistisch afbetaalplan voorleggen. Ik heb nooit een kwijtschelding gekregen. Ik heb een normaal loon maar kan daarmee geen wonderen doen. De schuldeisers sturen deurwaarders continu, de kosten blijven oplopen, ik kan nog niet aan de intresten komen om af te betalen. Ja, ik heb verkeerde keuzes gemaakt in het verleden met alle gevolgen vandien, ik wil absoluut mijn ver