Advocaat weigert mee te werken - afbetalingsplan

Yasutoko
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Advocaat weigert mee te werken - afbetalingsplan

#1 , 27 nov 2017 21:09

Ik weet niet anders dan de titel zo te schrijven want het is een lastige situatie..

Mn vriendin heeft vorig jaar een brief gekregen over een betaling dat al enige tijd niet betaald was en advocaat X. werd hiervoor ingeschakeld om de schuld te vereffenen. Met deze werd een afbetalingsplan gestart om deze af te betalen en werd ons gezegd tot de laatste betaling doe je het zo, en dan bij de laatste betaling neem je terug contact op zodat we kunnen zien wat het finale bedrag is dat nog overblijft zodat het correct word betaald, tot zover alles goed.. en dan kwam de maand van de laatste betaling, ik had bij de voorlaatste een fout gezet bij de medeling dus ik mail naar hem om dit te melden, en stel mijn vraag wat het finale openstaand bedrag is zodat ik het de maand erop kon storten.. enkele dagen later had ik nog geen mail terug dus ik bel hem op om te vragen wat het openstaand bedrag is en krijg te horen ja mail me maar en ik antwoord je moet dit nagaan bij mn financiele dienst, dus ik mail hem.. nog niets, weekje of 2 later mail ik hem terug dat ik nog steeds wacht maar nog altijd geen reactie tot op 27 april ik mijn 4e mail verzend en dat de reactie krijg " u krijgt eerstdaags antwoord " . En dat was het laatste dat ik er van heb gehoord.. sinds mail ik hem iedere maand en heb ik nog enkele maal gebeld om telkens te horen ja mail me maar eh, ik zal u antwoorden. Ondertussen zit mijn mailing al aan 12 mails totaal en heb ik nog steeds!! Mijn antwoord niet.. ik begin die kerel strontmoe te worden en hoop zo hard dat hij er geen nalatigheidskosten aan durft tegen te lappen!! Maar wat moet ik hier in godsnaam tegen doen?? Ik krijg mijn antwoorden maar niet dat ik vraag.. en het is een simpele nochtans, wat is het laatste bedrag!! En dit nu 8 maand verder.. dit is toch te belachelijk voor woorden? En voor de mensen die zouden denken van.. dit kan niet, dit zal wel overdreven zijn.. ik post straks de screenshots van al mn mails en telefoon logs want begin dit spelletje met hem beu te raken
Laatst gewijzigd door webmaster op 27 nov 2017 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen namen van personen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#2 , 27 nov 2017 23:52

Screenshots waarin namen van personen voorkomen zijn niet toegestaan en zullen meteen gewist worden.

Yasutoko
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2017 09:46

Geen probleem dan post ik ze niet.. echter zou ik graag wel raad willen hebben wat ik hier nog kan doen.. buiten aan zijn deur zelf gaan staan ben k ten einde rade

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 28 nov 2017 13:53

Uw vriendin kan hem een aangetekend schrijven sturen dat ze bij gebrek aan reactie binnen de 5 dagen het dossier als afgesloten beschouwt.
"sowieso" schrijf je zo.

Yasutoko
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 nov 2017 18:33

Word dit dan als geldig gezien na het aangetekend schrijven? Indien ja dan sturen we morgen direct een aangetekende brief.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 29 nov 2017 12:06

Niet reageren op een aangetekend schrijven kan als stilzwijgende aanvaarding van de inhoud worden beschouwd.

De kans is héél groot dat de advocaat in kwestie na ontvangst onmiddellijk zal reageren.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”