Reserves schuldenbemiddeling

Dabrother
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Reserves schuldenbemiddeling

#1 , 26 nov 2017 12:30

Beste, ik ben nieuw op dit forum en als ik het fout formuleer hoor ik het graag.

Mijn vraag, ik ben nu aan mijn 7de en laatste jaar bezig met schuldenbemiddeling zonder enige problemen qua dat ik altijd ben blijven werken en zo dus ook iedere maand mijn loon naar de advocaat is kunnen gaan. Maar betreft de opgebouwde reserves zou ik graag weten of deze na de bemiddelingsperiode mij toekomen of niet? Volgens ik van de advocaat begrepen heb niet, van anderen die geen advocaat zijn dan weer wel.

Groeten en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 26 nov 2017 17:17

Na dat u crs afgesloten is door de rechtbank, is het spaarpotje van jou.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dabrother
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2017 18:08

Bedankt voor de reactie maar klopt niet. Heb vandaag nog een advocaat erover gesproken. Die vertelde me dat het eraan ligt of de schulden volledig afbetaald zijn of niet. Bij mij word er normaal +-50% kwijtgescholden en dan gaan de reserves naar de schuldeiser. Andersom natuurlijk als de schulden volledig afbetaald zijn heb je wel recht op die reserves. Hopelijk duidelijk voor anderen die misschien met dezelfde vraag zitten.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2017 19:43

Ik kan die advocaat volgen, je zou een spaarpot hebben opgebouwd tijdens de CSR en de schuldeisers op hun honger laten zitten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dabrother
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 nov 2017 22:29

Was ook mijn gedacht, maar moest het wel even zeker weten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 27 nov 2017 23:21

De schuldeisers zijn wel akkoord gegaan met de regeling van de SB en de rechtbank.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”