Belasting te laat betaald

Sperwer87
Topic Starter
Berichten: 133

Belasting te laat betaald

#1 , 24 nov 2017 19:17

Vandaag deurwaarder aan de deur gehad. Ik was niet thuis en hij heeft een brief achtergelaten. Wat blijkt, ik heb mijn milieubelasting van 35 EURO van april niet betaald. Volgens die brief hebben ze in juni een aanmaning gestuurd en in september een aangetekende zending. Het bedrag is nu 195 euro geworden.

Ik doe normaal al mijn betalingen direct. Ik heb nog eens gecontroleerd maar ik heb inderdaad de laatste 6 maanden geen betaling gedaan naar dat rekeningnummer. Kan misschien gebeuren. Misschien de brief per ongeluk weggesmeten. Feit is wel dat ik van geen aanmaning weet en zeker niet van een aangetekende brief. Zoiets valt toch op. Wat moet ik nu doen?

Ik heb per direct de 35 euro overgeschreven maar ik weiger om die 160 euro te betalen. Ik heb nooit een aangetekende zending gekregen. Maar hoe bewijs ik dat? En hoe bewijzen zij dat ze wel een hebben verstuurd.

Bedankt voor alle hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12827

#2 , 24 nov 2017 19:20

Betaal toch maar eerst, de deurwaarder gaat zijn acties niet stoppen.

Als het later toch tot een proces komt om het terug te vorderen, gaat de tegenpartij moeten bewijzen dat ze u aangeschreven hebben. U moet niets bewijzen.

Sperwer87
Topic Starter
Berichten: 133

#3 , 24 nov 2017 19:24

Betaal toch maar eerst, de deurwaarder gaat zijn acties niet stoppen.

Als het later toch tot een proces komt om het terug te vorderen, gaat de tegenpartij moeten bewijzen dat ze u aangeschreven hebben. U moet niets bewijzen.
Dus concreet: de 35 euro betalen, wat ik ondertussen heb gedaan, maar niet de 160 extra? Want als ik dat wel betaal zie ik het nooit meer terug.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 24 nov 2017 19:38

Toch wel betalen. Anders zal die som nog oplopen. Lees wat LeenW schrijft.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 nov 2017 22:20

Als u die som betaalt is de zaak afgehandeld en bent u dat geld kwijt (dan komt het dus niet meer tot een proces).

Zij kunnen bewijzen dat ze een aangetekende zending verstuurd hebben met het door de post afgestempelde verzendingsbewijs.

Sperwer87
Topic Starter
Berichten: 133

#6 , 27 nov 2017 13:31

Ter aanvulling

Contact opgenomen met stad Brugge en ondanks dat ze schriftelijk beweren dat ze aangetekend hebben geschreven beweren ze aan de telefoon dat ze nooit aangetekend hebben geschreven. Wat nu?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”