Terugkeer tot beter fortuin csr

Wimpie112
Topic Starter
Berichten: 10

Terugkeer tot beter fortuin csr

#1 , 20 nov 2017 15:44

Beste 


Momenteel heb ik door de afsluiting can vorige relatie mijn CSR volledig terugbetaald in 1 keer (terugkeer tot beter fortuin).
Dit is voorgelegd aan de arbeidsrechtbank en hierover vonnis gedaan voor het stopzetten van de CSR.
Nu hebben we een huis op het oog en zouden hiervoor een hypothecaire lening willen afsluiten maar daar is onduidelijkheid over.
Zo zeggen sommige dat er nog jaar melding is bij de nbb dat ik onder CSR zat en andere zeggen dat de melding onmiddellijk weg is omdat ik een terugkeer tot beter fortuin had en dus zelf de CSR heb stopgezet graag wat duidelijkheid hierover 

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2017 15:51

Het feit is dat je nog 12 maanden op de zwarte lijst staat !

Maar daar staat dan wel degelijk vermeld dat de schuld is afbetaald, en sommige banken zoals een sociale lening kan je MISSCHIEN wel een lening geven !
Als je eens tot zo een bank gaat en het uitlegt dan zal je onmiddellijk horen wat zij je te bieden hebben.

Maar voor een gewoon consumenten krediet is het zeker nog te vroeg daarvoor moet je van de lijst zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 20 nov 2017 17:48

Beste

je staat inderdaad nog 12 maand na afsluiting op de zwarte lijst;
Dat is niet om mensen te pesten. maar wel om hen de tijd te geven terug wat buffer op te bouwen.
vergelijk het met iemand die net uit Intensive care van het ziekenhuis komt. Die is evenmin onmiddellijk in staat om de marathon te lopen. Die zal nog even moeten aansterken.
Veel zal afhangen van uw financiële situatie vandaag. banken lenen niet graag meer dan 80 % van de aankoopwaarde van de woning (opgelegd door de regulator) en al zeker niet aan kredietnemers met een recent incidenteel verleden. Dat betekent dat je circa 20 % + kosten (circa 17 %) met eigen middelen moet kunnen betalen. Heb je die eigen middelen dan kan je proberen; maar als je 100 % moet lenen en je hebt geen enkele buffer, dan wordt het moeilijk. Het betekent dat je bij de minste tegenslag terug met de rug tegen de muur staat. En dat risico wil jij mogelijk lopen. de meeste banken echter niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Wimpie112
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 20 nov 2017 18:33

beste

hebben genoeg financiële buffer, we kunnen zelf het schrijven leggen en deel van de lening.
Samen hebben we genoeg inkomen om meer te KUNNEN lenen in ideale omstandigheden maar willen niet in de problemen komen en houden nog €2900 over na aftrek van de lening en dat lijkt me toch genoeg...
Net ook telefonisch contact gehad met de nationale bank en blijkbaar zou de melding direct wegzijn doordat we de volledige som ineens betaald hebben... Dit zegt de nbb natuurlijk via telefoon ben eens benieuwd

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 nov 2017 19:56

beste

Net ook telefonisch contact gehad met de nationale bank en blijkbaar zou de melding direct wegzijn doordat we de volledige som ineens betaald hebben... Dit zegt de nbb natuurlijk via telefoon ben eens benieuwd
Dit is te zien hoe deze van de NBB het bekijkt, ik heb reeds geschreven dat de schuld weg is op de NBB, maar dat het nog steeds 12 maanden vermeld word op de zwarte lijst, met de melding dat het betaald is.

Het gaat van den ene kant naar de andere kant bij de NBB, maar je zal er nog 12 maanden opstaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wimpie112
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 20 nov 2017 20:19

Zal zien he zou er afschrift van krijgen en volgens mevrouw van nbb zou het niet meer zichtbaar zijn voor niemand

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”