ex vrouw zet mij op straat

cestqui
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ex vrouw zet mij op straat

#1 , 16 nov 2017 03:58

de tegenpartij zal mij dagvaarden om mij uit ons huis te zetten..het wordt openbaar verkocht.Ik woon er al meer dan een jaar in en zou tegen de 2 desember eruit moeten.Is dit wettelijk om mij op zon korte tijd eruit te zetten?

ik heb de indruk dat mijn advokaat gewoon meespeelt met de tegenpartij.Ik heb ook een voorlopige bewindvoerder en die komen te goed overeen...
ze heeft bv 2875 euro teveel gestort aan telenet die ik ontdekt heb door een gesprek te voeren met een telenetmedewerker op de chat van facebook...blijkbaar is dit niet erg genoeg voor de vrederechter om een andere aan te stellen.OOk heeft ze eens mij uitgemaakt dat ik al gek ben..mijn huis is ook te laag geschat geweest en ik vind dat het zaakje stinkt...ik ben juridisch lam gelegd en ik moet machteloos toekijken hoe alles vierkant loopt...

wat kan ik doen?of wat raden jullie mij aan? ik wil de procedure opstarten om de bewindvoering te stoppen..is dit aangeraden?ik dacht eerst dat het om mij te beschermen was tegen schuldeisers ,in dit geval nog de bank waar mijn lening loopt.. iemand ervaring met misbruik van psychiatrisch zwakke personen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 18 nov 2017 21:49

Advocaat nemen lijkt me aangewezen.
Wie heeft voorlopige bewindvoerder aangesteld? Vrederechter of arbeidsrechtbank? Wat was de reden van de bewindvoering.
Wie heeft u uitgemaakt?
Wie heeft de schatter aangesteld - openbare verkoop is altijd lager dan een verkoop via gewone kanalen.

cestqui
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2017 22:07

de bewindvoerder is door de vrederechter aangesteld gedurende een collocatie...de bewindvoerder heeft mij uitgemaakt...ook heeft zij 2875€ teveel betaald aan telenet..het was niet ernstig genoeg volgens de vrederechter om een nieuwe aan te stellen...ze liegt continu over het al dan niet krijgen van mijn mails...ik wil zo weinig mogelijk contact met haar wat mijn situatie bemoeilijkt...er is een kink in de kabel...de schatter werd ook door de vrederechter aangesteld...ze verkloten mijn toekomst...vertragen eerst alles en nu moet alles snel gebeuren...ik ben psychologisch belast en ik kan die druk niet aan...ik hebb nu uitstel gekregen tot eind december

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 20 nov 2017 15:07

Het is de vrederechter die inderdaad een collocatie beveelt in een vonnis.Het is ook de vrederechter die een bewindvoerder in zo'n zaak kan aanstellen.
Uitmaken??? als dat iets strafbaars zou zijn ..dan zou u kunnen optreden.
Uiteraard is het ook de vrederechter ( gezien dit ook zijn bevoegdheid is om een schatter aan te stellen.
U kan zeen nieuwe bewindvoerder vragen of u kan in beroep gaan ... bij eerste aanleg ..in dat geval best een advocaat nemen.

cestqui
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 dec 2017 00:18

blijkbaar heeft de bank veel macht...t'zou nog eens verkeerd kunnen uitdraaien...

Franciscus
Berichten: 38590

#6 , 05 dec 2017 23:30

Er is blijkbaar een openstaande schuld bij de bank? Hypothecaire lening niet betaald dan kan de bank het huis verkopen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”