Schuld in Nederland

neored
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schuld in Nederland

#1 , 01 nov 2017 08:29

Ik heb een schuld achtergelaten in Nederland sinds 2007 en woon ik vanaf die tijd in België. Nederlandse schuldeiser heeft een deurwaarden ingeschakeld in België en heb ik vanaf 2008 een akkoord bereikt met de Belgische deurwaarder om 100 euro per maand te betalen. Mijn schuld was toen ongeveer 19000 euro.
Ik betaal altijd netjes op tijd maar na bijna 10 jaar niks meer gehoord van die deurwaarder. Geen overzicht , geen mail, geen brief niks.

Dus ik besluit om ze zelf te bellen. Wat ik hoorde was echt een koude douch effect. Mijn schuld van 19000 euro na betalingen van bijna 10 jaar 12000 euro was gegroeid naar 21000 euro terwijl ik een overeenkomst wou bereiken om mijn resterende schuld af te betalen.

Na 10 jaar betalen aangezien had ik een dagelijkse rente van ongeveer 4 euro en werd ik nooit gewaarschuwd .

Ik werd gevraagd om een smeek mail te sturen naar Belgische deurwaarder. Geen reactie. Ik heb contact opgenomen met de Nederlandse deurwaarder, ook gevraagd om een mail te sturen.Geen reactie. Volgens mij doen ze dit expres om de schuld niet laten stoppen.

Heeft iemand enige idee wat ik hier na moet doen?

Al vast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2017 08:42

Neem in de eerste plaats contact op met de schuldeisers, afbetalen aan een deurwaarder is brengt zeer veel inningskosten mee voor de deurwaarder, de deurwaarders worden er rijk van bij wijze van spreken, probeer een afbetalingsplan te bekomen bij de schuld eiser, en vraagt om de betalingen rechtstreeks naar hun te doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

neored
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 nov 2017 10:38

Ja, heb ik ook gedaan maar dan wijzen die mij naar dossier behandelaar. Ik kan ze niet meer spreken precies... ik denk dat ik een advocaat gaat inschakelen.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 01 nov 2017 11:13

Tracht eerst eens via het OCMW te laten bemiddelen, voor je grote kosten gaat maken voor een advocaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

neored
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 nov 2017 12:51

Tracht eerst eens via het OCMW te laten bemiddelen, voor je grote kosten gaat maken voor een advocaat.

Doet het OCMW dit soort zaken?Het is niet dat ik niet wil betalen maar gewoon een middenweg vinden en eindelijk van af te geraken. Ondertussen heb ik de Nederlandse deurwaarder gebeld en ze hebben mij terug naar Belgische deurwaarder gewezen. Zij moeten binnen paar dagen contact opnemen met mij(tot eind deze week) Ze hebben ook gezegd dat 10 jaar lang niks laten weten een groot fout is geweest. Als de Belgische deurwaarde tot eind van deze week niks laat horen dan neem de Nederlandse deurwaarder de zaak over .

PS: alle telefoon gesprekken worden automatisch opgenomen. Want ze hebben eerst tegen mij gezegd dat de rente bepaald is door de bank maar volgen mevrouw de deurwaarder in Nederland is puur bepaald door deurwaarder.

Dus afwachten tot morgen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 02 nov 2017 16:21

Op een brief van het OCMW zullen ze wel antwoorden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

neored
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 nov 2017 21:00

Nog steeds geen reactie van beide kanten.
OCMW doet zulke zaken niet. Telefonisch gevraagd.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”