Bank incasseert inleg beleggingshypotheek jarenlang niet.

mac123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bank incasseert inleg beleggingshypotheek jarenlang niet.

#1 , 12 okt 2017 12:57

L.S.

In 2006 heb ik mijn woning gekocht. Mijn hypotheek bestaat uit een deel aflossingsvrij en een deel beleggingshypotheek bij Zwitserleven. Nu kom ik er sinds kort achter dat ik al jaren geen inleg meer betaal voor mijn beleggingshypotheek. Al ruim 7 jaar niet meer. Ik ben in mijn administratie gedoken en kwam er achter dat ik 7 jaar geleden een betalingsachterstand had bij Zwitserleven (beleggingshypotheek) Nadat ik dit bedrag had ingelost is hebben ze nooit meer de inleg bij mij afgeschreven.

Ik heb dus 7 jaar langs niets opgebouwd. Uiteraard realiseer ik mij dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn financiën en zelf ook aan de bel had kunnen trekken. Maar omdat ik zelf een financieel drama ben heb ik dit allemaal over het hoofd gezien. ik was altijd in de stille overtuiging dat ik gewoon netjes betaalde omdat ik nooit iets van zwitserleven hoorde inzake mijn inleg op de beleggingsrekening. Nooit een aanmaning helemaal niets. Nogmaals ik begrijp dat ik zelf nalatig ben geweest.

Mijn vraag is, ligt er ook geen verantwoordelijkheid bij de bank om mij hierop te attenderen, want ik ze hebben nooit een aanmaning oid gestuurd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 12 okt 2017 22:20

Een beleggingshypotheek bestaat enerzijds uit een krediet met een bepaalde eindvervaldag en anderzijds een beleggingsplan dat het kapitaal opbouwt om op eindvervaldag het kapitaal samen te stellen. Als u het niet aan Zwitserland heeft overgemaakt om te beleggen heeft u het zelf gespaard en is op die manier al een stuk van het kapitaal opgebouwd. Op zich is het krediet en de intrestbetaling er van een verplichting. De belegging op zich is dat niet altijd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 13 okt 2017 21:19

Je zal het kontrakt moeten lezen om de exacte afspraken te kennen. Mogelijks is er geen maandelijkse verplichte betaling opgelegd doch enkel de verplichting om op vervaldag het kapitaal op te hoesten. k Zou op gesprek gaan om ifv uw gewenst risicoprofiel vanaf nu versneld kapitaal te beginnen bijeengaren.

Weet wel dat jij het risico op de belegging draagt: een crashende beurs kan reeds gespaard kapitaal deels verdampen. k Zou kijken voor een herfinanciering naar een normale lening met intrest- en kapitaalaflossing zodat je het risico schrapt dat je huis moet verkocht worden om op vervaldag het kapitaal te kunnen volstorten.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”