Kosten gerechtsdeurwaarder

Xen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten gerechtsdeurwaarder

#1 , 12 okt 2017 12:28

Hallo,

Weet iemand raadt!?

Ik heb een vriendin geld geleend in goed vertrouwen. Dit op papier gezet en haar laten tekenen. Echter, laat zij niets meer van haar weten en doet ook niet de deur open.

Ik wil natuurlijk wel graag mijn geld terug. Wat kan ik het beste doen?

Als ik bijvoorbeeld een gerechtsdeurwaarder inschakel, zijn die kosten dan voor haar of voor mij?

Ik heb in ieder geval geleerd, niet te goed van vertrouwen meer te zijn. Alhoewel je er toch vanuit mag gaan dat je vrienden, vrienden zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 okt 2017 12:39

Heb je haar al aangetekend in gebreke gesteld?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2017 12:45

En dan eerst naar de vrederechter en als het een grote som is naar eerste aanleg, en na het vonnis kan je naar de deurwaarder gaan, en alles moet u voorschieten , dan heb je kans dat je rechtspleging vergoeding krijgt, dit kan veel lager zijn dan het ereloon van de advocaat.

Best is zoals mava schrijft een A.S sturen en proberen in de minne te regelen, dit is het goedkoopst voor alle twee partijen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”