Kreditaanvraag voor huis + aandelen

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Kreditaanvraag voor huis + aandelen

#1 , 04 okt 2017 21:55

Beste,

Ik ben zelf een kiné die al iets meer dan 3 jaar in een privé praktijk voltijds werk. (meestal elke dag meer als 12 uur.)

Nu zou ik graag een praktijk overkopen ( aandelen + huis zelf).

Prijs huis: 250.000 euro
Prijs aandelen: 50.000 euro

Waarvan ik 250.000 (huis) + 40.000 ( aandelen) van de bank ga lenen.
Ik betaal volledig de notarieskosten + kredietkosten + 20% aandelen = +- 40.000 euro ( dit heb ik al gespaard en staat op mijn rekening)

Deze prijs werd zo afgesproken met de eigenaar. Dus ga ik naar mijn boekhouder, stelt de dossier samen en alles lijkt in orde te zijn, mijn boekhouder zegt dat er geen probleem zou ontstaan.

Nu krijg ik via gsm te horen dat mijn aanvraag geweigerd wordt, dit omdat ze het niet logisch vinden dat ik de aandelen voor een te laag prijs koop.

Nu weet ik niet wat te doen, ben naar een andere bank geweest, daar zeiden ze dat het normaal geen probleem zou zijn en dat ze het raar vonden dat de vorige bank met problemen kwam.

Wat denken jullie?

Het gaat niet over een extreem groot bedrag, omdat ik netto inkomsten heb +- 5000 euro. Dus in feite kan ik zo een lening overal permiteren ..
Leuven the place to be!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding