Incasso afbetalingsplan maar toch loonoverdracht.

Aeolian
Topic Starter
Berichten: 3

Incasso afbetalingsplan maar toch loonoverdracht.

#1 , 03 okt 2017 21:54

Hallo,

Ik heb een schuld staan wegens niet betalen van de maandelijks aflossing, ik ga daar niet onnozel over doen het is mijn fout en mijn verantwoordelijkheid en dat word ook opgelost. gaat over 13600 euro dat ik nu volgens hun plan aan 450 afbetaal, ook mits als ik het kan extra stortingen kan doen dan zou ik volgens hun plan op 30 maanden er vanaf zijn.

Maar nu zit mijn dossier bij Atradius. En deze geven mij totaal geen informatie over wat ze aan het doen zijn.

nu vorige maand stuurde ze me dit bericht :

Onder voorbehoud van alle genomen of nog te nemen maatregelen voor het vrijwaren van onze schuldvordering, en tot nader
bericht, bevestigen wij u het akkoord dat wij bereikten om u toe te laten te betalen mits stortingen van
Bedrag Periode Datum
450.00 MAANDELIJKS 05/09/2017
Wij vestigen uw aandacht op het feit dat dit akkoord later kan worden herzien.
Elke niet-betaling op de voorziene vervaldatum zal automatisch leiden tot de gedwongen invordering, los van eventuele
bijkomende betalingen die u doet buiten het gesloten akkoord en die van de schuld worden afgetrokken.
Als een loonoverdracht niet in nuttige rang is, of als er een beslag werd betekend op vakantiegeld, getrouwheidszegels of op om
het even welke som die u zou kunnen verschuldigd zijn, schort dit deze procedures niet op.
Wij rekenen op zeer stipte en regelmatige betalingen die uitsluitend op onze bankrekening BE27 5522 9658 0073 - Code BIC
GKCCBEBB moeten gestort worden.

Nu als ik dit lees dat heb ik een afbetalingsplan waar ik me aan moet houden of ze gaan over tot gedwongen invordering (wat van zover ik online kan vinden wil zeggen loonoverdracht of beslag of alles ophalen in uw woning?)

Dus zolang als ik mij hou aan deze betalingen wat ik ook doe, zouden ze niet overgaan tot gedwongen invordering. Maar waarom staat er dan bij FOD financiën een overdacht klaar voor het ganse belastingteruggave te innen door hun en dit terwijl mijn werkgever tot op vandaag nog geen enkele brief van hun heeft gekregen voor loonoverdracht? ik vraag het echt letterlijke ieder week aan mijn werkgever die ook zijn medewerking wil verlenen.

Als ik dit lees dan lijkt het me zo van betaal maar 450euro en ondertussen slagen we uw vakantiegeld, eindejaarspremie en belastingsteruggave aan zonder u ook maar iets te laten weten en als het niet snel genoeg gaat dan maken we er een gedwongen invordering van?

Nu ik stel al een maand lang de vraag wat ze nu aan het doen zijn namelijk : of ik nu gebonden ben aan een afbetalingsplan of een loonoverdracht, want als ik een betalingsplan heb waar ik me aan hou mogen ze dan ook zomaar overdracht leggen op mijn belastingsgeld, loon en vakantiegeld? terwijl ze zeggen dat ze pas over gaan tot stappen als ik het plan niet na kom.

Ze antwoorden altijd met de zelfde brief die je hierboven ziet en antwoorden nooit direct op mijn vragen.

ook vraag ik hen wat ze willen bedoelen met :

"Als een loonoverdracht niet in nuttige rang is, of als er een beslag werd betekend op vakantiegeld, getrouwheidszegels of op om
het even welke som die u zou kunnen verschuldigd zijn, schort dit deze procedures niet op."

Ook vraag ik naar een kopie van de loonoverdracht, willen ze niet geven. Als ik vraag of ik nu een afbetalingsplan heb of loonoverdracht geen antwoord. ik heb 5 mails moeten sturen om vandaag weer dezelfde brief te krijgen zonder antwoord op mijn vragen.

Er is ook een document voor loonbeslag dat weet ik heb het zelf ondertekend. Maar als ze een akkoord maken tot afbetalingsplan waarom gaan ze dan nog verder met loonoverdracht? Is het niet het een of het ander? of is die 450 tot ze loonoverdracht rond hebben. Dit bedrag 450euro is trouwens ook meer dan de beslaggrenzen ze vragen zelfs niet of ik kinderen heb of niet?

Misschien bijkomende info ik heb met Atradius niets ondertekend voor dit afbetalingsplan, ze stellen dit zelf voor uit een akkoord dat ze hebben gekregen, dan stel ik me ook de vraag met wie hebben ze dit akkoord gemaakt waarschijnlijk met diegene aan wie ik het geld schuldig ben?

Ik weet dat ze meer rechten hebben dat ik maar is dit een normale gang van zaken eigenlijk? Kan ik mij ergens in laten bijstaan tegen hun op de manier waarop ze informatie verlenen. ik verleen altijd mijn medewerking ik betaal op tijd dus ik hou me aan het plan?

Ik wil niet onder de schuld vanuit ik wil deze ook afbetalen echter stel ik me vragen bij hun manier van werken en of ze wel correct bezig zijn.

Iemand die hiermee meer ervaring heeft en me in de goeie richting kan sturen. Er bestaat zoiets als een Belgische Vereniging van Incasso-ondernemingen asbl ABR - BVI vzw kan ik hen aanspreken om meer informatie te krijgen over mijn dossier?

Lijkt echt of ik tegen een muur aan het praten ben als ik iets vraag.

Kan zijn dat ze al veel shit hebben meegemaakt met andere mensen maar ik verleen echt mijn medewerking en wil gewoon antwoorden op mijn vragen, al wat je online vind is zo onduidelijk en je vind nooit de antwoorden op je vragen ja algemene antwoorde uit andere dossiers maar die zijn niet de antwoorden die ik zoek.


Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 04 okt 2017 09:01

Als bij FOD een melding staat dan zullen ze eerst je schuld op dat moment aflossen en de rest krijg je uitbetaald. Rond datum terugbetaling zou ik niets rechtstreeks aan hun betalen. Zo snel gaan ze niet over op loonbeslag.

Aeolian
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 04 okt 2017 14:10

Ja dat is veel werk uiteindelijk; maar ik krijg het gewoon van de weinig informatie dat ze geven, is dat gewoon om hun eigen te beschermen in de hoop u onwetend te houden en zo alles met u gedaan krijgen?

Nu net met een schuldbemiddelaar gesproken en die zij mij dat als je een afbetalingsplan hebt je de loonoverdracht kan stoppen om die reden, Maar hij zei mij ook niet meer te betalen dan je moet want anders denken ze van hij kan er deze maand 600 betalen dan kan hij dat altijd doen. en een keer uw tanden laten zien helpt blijkbaar ook. Maar das dan weer de schrik dat erin zit dat ze dan gaan overbluffen en dan zit je nog verder van huis misschien.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”