Lening

jilljana
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Lening

#1 , 03 okt 2017 19:28

Hallo,
4 jaar geleden deed ik een lening van 4000 euro bij een familielid,
wij kwamen toen overeen dat ik die binnen de 48 maanden moest terug betalen.
In schijven van 100 euro per maand
Wat ik ook gedaan heb,dit was zwart geld dus moest ik die elke maand cash geven en niet via de bank.
Nu deze som volledig is terugbetaald vraagt hij nog eens 800 euro extra interesten.
Ik heb de overeenkomst nagelezen die ik destijds getekend heb.

En daar staat dus in dat ik die 4000 euro terug moest betalen in schijven van 100 euro per maand GEDURENDE 48 maanden.
Wat dus mondeling niet afgesproken was
Wat ik dus STOMMELING die ik ben niet nagelezen heb voor ik tekende omdat dit familie is en ter goeder trouw handelde
Er staat wel nergens geschreven dat ik een totaal van 4800 euro moest terug betalen of dat ik interest moest betalen
Wat kan ik hier tegen doen en ben ik nu juridisch verplicht om die interest te betalen?
Kan ik hier een sterke zaak van maken als die persoon mij blijft lastig vallen,wat nu al het geval is?

Alvast heel erg bedankt voor de raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 03 okt 2017 20:02

U hebt geen enkel bewijs dat je ook maar iets hebt betaald, zou heel voorzichtig zijn.
Ik raad u aan de €800 te betalen, als u familielid dit voor de vrederechter brengt ben jij de pineut.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jilljana
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2017 20:46

ik heb wel berichten waar hij in bevestigd dat de 4000 euro betaald zijn,maar wij hij expliciet 800 euro extra interest vraagt.
dit is via messenger en whatsapp

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 03 okt 2017 21:36

Je hebt getekend voor 4800€ ... Heb je van elke contante terugbetaling een kwitantie? Je kan blufpokeren en die 800€ niet betalen maar je riskeert een rechtszaak voor 4.800€ plus veel kosten. Enkel pleit in je voordeel dat de overeenkomst maandelijkse terugbetalingen voorzag die "officieel" niet uitgevoerd werden zodat kan afgevraagd worden waarom zo lang gewacht werd om te vorderen.

Onder voorbehoud (allersterkste voorbehoud). Ik zou gokken op niet betalen en m laten procederen : kans lijkt klein dat hij dat doet. Nogmaals: onder t allersterkste voorbehoud.

jilljana
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2017 22:16

Ik heb berichten waarin hij bevestigd dat de volledige 4000€ afbetaald is. En waarin hij dan ook zegt dat hij nog 800€ interest wil

katwezel
Berichten: 375

#6 , 04 okt 2017 08:36

Je hebt getekend voor 48 x 100 = 4800

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”