verkopers in (collectieve) schuldbemiddeling

Lijne
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verkopers in (collectieve) schuldbemiddeling

#1 , 30 sep 2017 18:39

Hallo.

Een vraag. Maar eerste hier het relaas:
Ik heb een huis gezien op immoweb om te kopen. Ik wil gaan kijken. Ik mail naar het immokantoor maar ze laten niets weten. Na een tijdje bel ik hen zelf. Het immo antwoordt dat ze mijn mail gezien hebben, maar geen afspraak krijgen bij de eigenaars. Ze vermeldt ook langs haar neus weg dat de eigenaars in schuldbemiddeling zitten. Verder belooft het immo om papieren (bodemattest, EPC en electriciteitskeuring) door te sturen, maar doet dat nooit (nu anderhalve week later). Als ik bel zeggen ze de papieren toch doorgestuurd te hebben, maar op het verkeerde mailadres. Weer de belofte om het te doen, weer niets. Zelfs niet met een mail van mij en mijn vraag om hierop te replyen. Uiteindelijk ga ik naar het desbetreffende huis en bel aan. De eigenaars zeggen dat het immo hen nog maar één maal contacteerde, gisterenavond laat en dat een bezoek vandaag niet paste (ze zit duidelijk met een verjaardagsfeestje van één van haar kinderen).
Mijn vragen:
1) waarom zou een immo dat doen? Wat heeft een immo te winnen bij zulk gedrag?
2) àls het waar is dat die eigenaars in schuldbemiddeling zijn, kan ik dan de koop niet beter regelen met de schuldbemiddelaar?
3) kan je ergens te weten komen wie wiens schuldbemiddelaar is (ik vermoed van niet, maar bon, toch eens vragen)?

Dank voor jullie antwoord én jullie tijd!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 30 sep 2017 21:35

In principe verloopt dat idd. via de schuldbemiddelaar.
Hangt aan het huis reclame van het immobureau?

Lijne
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2017 01:48

@Franciscus:
ja...

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”