lening, ik sta op "zwarte lijst" maar echtgenote niet

Chris1978
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

lening, ik sta op "zwarte lijst" maar echtgenote niet

#1 , 20 sep 2017 10:38

Hallo iedereen,
eerst de vraag, daarna de context:
Kan mijn echtgenote een lening aanvragen als enkel ik op de zwarte lijst sta?
Context:
Twee jaar geleden verloor ik mijn job: een burnout zorgde voor geheugen en concentratiestoornissen waardoor ik fouten accumuleerde op het werk. Ik werd ontslagen en door deze gezondheidsproblemen, en het niet beseffen dat het om een burnout ging, vond ik geen werk. Ik slaagde gewoon niet meer in de psychotechnische tests.
We hadden op dat moment een makro en santander kaart, waar we iedere maand in totaal 200 euro op afbetaalden. Zolang ik werkte was dit een peuleschil maar eens ik zonder werk zat, kwamen we in de problemen en kwam ik op de zwarte lijst; Enkel ik want de kaarten werden door mij aangevraagd en ook terugbetaald.
Tijdens mijn werkloosheid liet onze gasbrander het afweten en moesten we noodgedwongen op electriciteit gaan verwarmen. De eindfactuur was 3000 euro. Om een verhaal kort te maken: De schulden die vermeld stonden op de zwarte lijst zijn allemaal afbetaald maar nog niet verwijderd daar dit pas na 1 jaar gebeurd. Maar we moeten dus nog 3000 euro afbetalen aan onze energieleverancier die 500 euro per maand, en niks minder,eist; Om de zaken nog wat moeilijker te maken: we wonen op het platteland en onze wagen heeft het laten afweten:herstelling is duurder dan de wagen nog waard is waardoor we dus een andere tweedehandswagen willen kopen. Eentje van 4000 euro (nothing fancy).
Daarom zou mijn echtgenote een lening willen aanvragen : 3 000 euro (elek) en 4000 (wagen) is 7000 euro, Dit kunnen we makkelijk aan 200 euro per maand afbetalen. Een lening zou dus een oplossing zijn. Kan mijn echtgenote echter een lening krijgen of worden mijn gegevens ook gecheckt?
Alvast bedankt voor jullie tijd. Ieder advies is welkom.
Christian

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2017 10:54

Als je niet gehuwd bent met scheiding van goederen en scheiding van aanwinsten zal dit moeilijk worden.

Maar een bank is er om zulke problemen op te lossen en het is de bank directeur die daar zal over beslissen als dit kan of niet kan.

Pas op met persoonlijke leningen die zijn duur, je bent altijd beter af met een autolening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 20 sep 2017 20:25

Een bank financiert projecten. Geen problemen....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 20 sep 2017 20:46

U gaat u nog verder in de nesten werken, een put maken om de andere te vullen loop steeds verkeerd af.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Chris1978
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2017 22:16

Er is weinig alternatief als u aandachtig leest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 sep 2017 05:45

misschien voorlopig een kleine occasie wagentje kopen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”