Collectieve schulden regeling

Neo1976
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Collectieve schulden regeling

#1 , 02 sep 2017 16:58

Beste,
Ik ben sinds 7 augustus gestopt met mijn csr. De schuldeisers zijn aangeschreven en nu moet dit allemaal eerst naar de rechtbank.
Daarna zal mijn spaarrekening enzo vrijgegeven worden.
Weet u hoe lang ik hierop zal moeten wachten.
Mijn loon in september werd reeds integraal doorgestort naar mijn afname rekening.
Maar ik wacht op de rest van mijn rekeningen om vrij te komen.
Hoe lang heeft de rechtbank hiervoor nodig?
Mvg
Nick DW

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2017 20:15

Je moet rekening houden dat er rechterlijk verlof heeft geweest en pas maandag normaal zal gewerkt worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 02 sep 2017 21:18

U zegt het zelf, eerst moet de rechter uitspraak doen.

Met ingang vanaf 1/9/2013 is een wetswijziging van kracht : de schuldenaar kan vanaf dan wel vrijwillig afstand doen, en er geldt geen wachttijd als je daarna toch weer je toevlucht moet nemen tot collectieve schuldenregeling. Een eenvoudige brief naar de griffie van de arbeidsrechtbank volstaat. De rechter moet na de vrijwillige afstand wel uitspraak doen over de verdeling en de bestemming van de gelden op de bemiddelingsrekening.
(of jij de gelden krijgt die op de rekening staan, daar beslist de rechter over, dit hangt af wat de schuldeisers willen)

Het spreekt vanzelf dat je goed moet nadenken en goede raad inwinnen vooraleer je beslist vrijwillig afstand te doen van een lopende procedure. Het einde van de procedure, zowel bij herziening als bij vrijwillige afstand,heeft als gevolg dat de schuldeisers weer allemaal beslag kunnen komen leggen op elk persoonlijk of gemeenschappelijk bezit van de schuldenaar. (art. 1675/15 §1/1)
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”