Loonbeslag

Jurgen.at
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag

#1 , 23 aug 2017 20:11

Ik had een tijdelijk geldproblemen. Waardoor ik een achterstand heb van betaling van een persoonlijke lening. De betalingen gebeuren normaal de 19 e van de maand . Dus deze maand op de 19e had ik 3 maand achterstand. De 21e heb ik 2 maand betaald maar bleek dat de financiële instelling mijn lening al verbroken had en de 22e was er bij mijn werkgever al een vraag binnen voor loonbeslag . Met mijn betaling van de 21 wouden ze geen rekening meer houden.
Mijn vraag is kunnen ze dat zomaar zonder rechter of deurwaarder. Ik heb geen brief gekregen dat ik 3maand achterstand had wel ene na 2 maand.
Groeten jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 23 aug 2017 20:26

Je hebt wellicht bij het ondertekenen van het contract ook een document voor loonsoverdracht getekend. Dit kan ingeroepen worden wanneer je je lening niet betaalt.
Hiervoor is geen vonnis nodig en heeft niets te maken met loonbeslag.

P.

Jurgen.at
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2017 20:58

Dank u voor de reactie. Dat was ik vergeten, maar waarschijnlijk wel. Ik vind het wel erg dat ze het niet meer willen herroepen ondanks het feit dat alles betaald is buiten deze maand dan.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 aug 2017 21:25

Dank u voor de reactie. Dat was ik vergeten, maar waarschijnlijk wel. Ik vind het wel erg dat ze het niet meer willen herroepen ondanks het feit dat alles betaald is buiten deze maand dan


.
Dit is niet zo erg maar nu kom je op de zwarte lijst wanneer geraak je daar van af
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”